Peugeot testuje nową rajdówkę

LeadPhoto Peugeot testuje nową rajdówkę
Peugeot testuje rajdową wersję modelu 208. Peugeot 208 R2 właśnie odbył pierwsze jazdy próbne w regionie Wogezów we Francji. Nowy samochód bazuje na najnowszej wersji modelu drogowego Peugeot 208, który zadebiutował w ubiegłym miesiącu podczas salonu samochodowego w Genewie. Napędzany jest turbodoładowanym, trzycylindrowym silnikiem 1.2 PureTech, zgodnym z obecnymi przepisami FIA dla kategorii R2C.
Content

Rywalizacja z legendą
Auto ma wysoko zawieszoną poprzeczkę. Najpierw musi wyjść z cienia swego wielkiego poprzednika. Obecny Peugeot 208 R2 jest najpopularniejszym samochodem rajdowym w całej historii marki i jednocześnie najpopularniejszym pojazdem w swojej kategorii, o czym świadczy ponad 450 zbudowanych egzemplarzy. Inżynierowie Peugeot Sport otrzymali jasno sprecyzowane zadanie – mieli stworzyć szybki i niezawodny samochód, z jednej strony sprawiający wielką przyjemność w prowadzeniu, a z drugiej wyróżniający się jak najniższymi kosztami eksploatacji.

Silnik 1.2 pod maską
Źródłem napędu nowego Peugeot 208 R2 jest nowy silnik francuskiego producenta. Trzycylindrową, turbodoładowaną jednostkę o pojemności skokowej 1,2 litra zbudowano w technologii PureTech. Silnik został zmodyfikowany przez inżynierów Peugeot Sport z wykorzystaniem większej turbosprężarki i systemu sterowania właściwego dla zastosowania w sporcie motorowym. Ponadto w wersji rajdowej silnik ten współpracuje z nową skrzynią biegów. Wszystkie komponenty zostały rozmieszczone na nowej platformie CMP – płycie podłogowej, wspólnej dla wszystkich samochodów segmentu B w ramach Groupe PSA. Platforma ta cechuje się obniżoną masą, dzięki czemu umożliwia uzyskanie podwyższonej dynamiki i jeszcze wyższych osiągów sportowych.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!