Toyota zaprosiła do Polski mistrza japońskiej etykiety dworu cesarskiego

LeadPhoto  Toyota zaprosiła do Polski mistrza japońskiej etykiety dworu cesarskiego
Na zaproszenie Toyoty do Polski przyjechał dr Kiyomoto Ogasawara, mistrz odpowiedzialny za kultywowanie cesarskiej etykiety w Japonii. Ród Ogasawara od ponad 850 lat dba o podtrzymywanie tradycji i nadzoruje rozwój zasad dworskiego ceremoniału. Na kilku spotkaniach z polskimi entuzjastami kultury japońskiej mistrz demonstrował, jak korzystać z samochodu zgodnie z japońskimi zasadami elegancji.
Content

Toyota oraz Fundacja Umemi zorganizowały kilkudniową wizytę w Polsce dr. Kiyomoto Ogasawary, XXXII głowy rodziny, która od 1187 roku sprawuje pieczę nad zachowaniem tradycji i kultywowaniem etykiety na dworach szogunów i cesarzy Japonii. Od 850 lat jeden ród opiekuje się zbiorem spisanych zasad i przekazów ustnych dotyczących kluczowych elementów kultury wysokiej Japonii.

„To dla nas ogromny zaszczyt, gościć w Polsce pana Kiyomoto Ogasawarę. Japonia zawdzięcza swój sukces umiejętnemu wykorzystywaniu potencjału, jaki kryje się w tradycji tego narodu, do stawiania czoła współczesnym wyzwaniom. Te wartości spowodowały niebywały rozwój technologiczny i światowy sukces japońskich firm” – powiedział Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland.

Kiyomoto Ogasawara podkreślił na spotkaniach w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu oraz Nowym Dworze, że aby tradycja pozostała żywa, musi być użyteczna, a zatem musi się dostosowywać do współczesności i kształtować kierunki rozwoju. Tu kryje się tajemnica sukcesu japońskich przedsiębiorstw, takich jak Toyota.

„Z jednej strony ultranowoczesny biznes, najnowocześniejsze technologie i unikatowy system produkcji, z drugiej strony poszanowanie dla tradycji, historii, dla drugiego człowieka oraz stałe dążenie do doskonalenia siebie i ludzi wokół nas. To połączenie spowodowało, że Toyota jest liderem światowego rynku motoryzacyjnego. Ród Ogasawara pomaga Toyocie zachować zdrowy balans pomiędzy nowoczesnym biznesem a tradycją” – podsumował Robert Mularczyk.

Rodzina Ogasawara od wieków z sukcesem dba o dostosowywanie etykiety do wymagań współczesności. Zasady kulturalnego zachowania muszą dziś obejmować takie sytuacje jak kontakty biznesowe czy korzystanie z telefonów i pojazdów mechanicznych. Uczestnicy spotkań z Kiyomoto Ogasawarą mogli się dowiedzieć, jak z elegancją wsiadać do samochodu i z niego wysiadać. Za auto poglądowe posłużyła nowa Toyota Prius, najnowocześniejszy samochód hybrydowy.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!