Celem konstruktorów Lexusa LC 500h było stworzenie samochodu o sportowym charakterze, który - oprócz dobrej dynamiki - dawałby kierowcy wyczucie, typowe dla manualnej zmiany biegów.
Aby to uzyskać, uzupełnili klasyczny układ hybrydowy z bezstopniową, elektromechaniczną przekładnią e-CVT o dodatkową, czterobiegową automatyczną skrzynię biegów. Całym systemem zarządza komputerowy sterownik mocy, który dla każdego z trzech pierwszych przełożeń skrzyni automatycznej symuluje za pomocą przekładni e-CVT po trzy biegi, co łącznie daje dziewięć. Czwarte przełożenie skrzyni automatycznej to bieg dziesiąty - tzw. overdrive, czyli "nadbieg". Zmiana biegów jest bardzo szybka. Zaawansowany sterownik mocy jest w stanie zrealizować dowolną zmianę przełożenia w czasie krótszym, niż 100 milisekund.
Z punktu widzenia kierowcy, nowy system wiernie symuluje działanie dziesięciobiegowej, automatycznej skrzyni biegów. Pierwsze trzy biegi są bardzo krótkie, a im szybciej jedzie samochód, tym rzadziej trzeba zmieniać przełożenia. Daje odczucie ścisłego, fizycznego związku między obrotami silnika a prędkością samochodu, co zapewnia wrażenie dynamiki sportowego auta. Jednocześnie Lexus LC 500h zachowuje wszystkie zalety hybrydy, z oszczędnym zużyciem paliwa i niską emisją niepożądanych substancji na czele.
Wyjaśniając w przygotowanym przez Lexusa filmie budowę i zasadę działania systemu Multi Stage Hybrid, starszy instruktor techniczny Stefan Ramaekers przekonuje, że Lexus LC 500h całkowicie zmieni postrzeganie napędu hybrydowego i wrażenia z jazdy hybrydami.