- Serce Škody bije w Mladá Boleslav - powiedział Michael Oeljeklaus, członek Zarządu Škody, odpowiedzialny za produkcję i logistykę. - Co 120 lat temu było małą wytwórnią rowerów spółki Laurin & Klement, dziś jest jednym z najbardziej zaawansowanych, potężnych i uznanych warsztatów produkcyjnych całego przemysłu motoryzacyjnego. Wyprodukowanie dwunastu milionów samochodów świadczy o sile i znaczeniu tej fabryki oraz demonstruje kompetencje tutejszej załogi. W najbliższych latach planujemy rozwinąć zakłady w Mladá Boleslav jeszcze dalej - dodał.
Mladá Boleslav jest głównym filarem globalnej infrastruktury produkcyjnej Škody. Pochodzi stąd ponad połowa ze wszystkich samochodów, wyprodukowanych przez całą działalność czeskiej marki. Od momentu jej wejścia w skład Grupy Volkswagena w 1991 roku zakłady zostały poddane gruntownej modernizacji. Przez ten czas wyprodukowano tu już 7,8 mln samochodów, z czego 3,3 mln stanowił model Fabia, 2,8 mln Octavia, a ponad 309 tys. - model Rapid.
Zakłady w Mladá Boleslav przeszły jeden z najbardziej kompleksowych projektów modernizacji i rozbudowy w swojej historii, przed rozpoczęciem w 2012 roku produkcji modeli Octavia i Octavia Combi, Rapid i Rapid Spaceback oraz Fabia i Fabia Combi. Wydajność fabryki zwiększyła się z 800 do 1200 samochodów dziennie. Zbudowano także nową nadwoziownię i w pełni zautomatyzowaną lakiernię. W 2013 roku pracę rozpoczęła nowa, przyjazna środowisku tłocznia. Na początku 2017 roku wesprze ją kolejna.
Zakłady w Mladá Boleslav przy ulicy Václava Klementa to fabryka Škody. To tu rozpoczęła się 120-letnia historia czeskiego producenta, a niedaleko od dzisiejszych obiektów produkcyjnych dwóch założycieli Škody, Václav Laurin i Václav Klement rozpoczęli produkcję rowerów w 1895 roku, po czym przestawili się na motocykle i w końcu - w roku 1905 - wyprodukowali swój pierwszy samochód. Dziś w Mladá Boleslav produkuje się nie tylko samochody i silniki benzynowe, ale też skrzynie biegów. Tylko przy procesie produkcyjnym pracuje 15 tys. osób.
Poza główną fabryką Škoda ma też dwie inne placówki w Czechach - w miejscowościach Kvasiny i Vrchlabí. W pierwszej z nich wytwarza się modele Superb, Superb Combi i Yeti, w drugiej dwusprzęgłowe skrzynie automatyczne DQ 200 dla samochodów Škoda i pozostałych marek Grupy Volkswagen. Poza produkcją w Czechach, Škody są wytwarzane także w Chinach, Rosji i Indiach.