2-milionowy egzemplarz Fiata 500 trafia do Niemiec

LeadPhoto 2-milionowy egzemplarz Fiata 500 trafia do Niemiec
Kilka dni po swoich 60. urodzinach, kultowy model marki Fiat świętuje 2-milionowy sprzedany egzemplarz. Biorąc pod uwagę słynnego poprzednika z 1957 roku, sprzedanego w liczbie 4 milionów sztuk, uzyskujemy liczbę 6 milionów sztuk samochodów sprzedanych w ciągu 60 lat: liczba ta pokazuje, jaki wpływ miał Fiat 500 na całe społeczeństwo i wyjaśnia dlaczego wszedł do jego zbiorowej wyobraźni, łącząc już cztery pokolenia kierowców.
Content

Osiągnięcie liczby dwóch milionów sprzedanych samochodów stanowi bardzo ważny wynik, zważywszy, że uzyskano ją zaledwie 10 lat od premiery modelu, odzwierciedlając globalny sukces samochodu. Sprzedawany w 100 krajach na całym świecie, Fiat 500 to numer 1. wśród samochodów miejskich w Europie, lider sprzedaży na ośmiu rynkach i jeden z pierwszej trójki w sześciu kolejnych krajach, ze stałym wolumenem sprzedaży od 2007 roku, z której 80% rejestruje się poza terytorium Włoch. W samych tylko Niemczech, od 2007 roku sprzedano 200 tysięcy samochodów Fiat 500.

Nieprzypadkowo 2-milionowy egzemplarz „500" został sprzedany właśnie w Niemczech. Fiat 500 jest modelem, który w 2017 roku zarejestrował najszybszy wzrost udziału w rynku w tym kraju wśród modeli top 10 segmentu A. Ponadto, „500" to samochód marki FCA o najwyższym wskaźniku zadowolenia klienta w Niemczech. To samo dotyczy wszystkich pozostałych samochodów z rodziny „500", które rejestrują wyższe wskaźniki zadowolenia klienta niż ich niemieccy konkurenci w odnośnych segmentach.

Nabywcą samochodu o numerze nadwozia 2000000 jest Melanie, młoda nauczycielka w przedszkolu w Monachium. Model, który wybrała to Fiat 500S, nowa sportowa wersja wyróżniająca się śmiałym wyglądem i bogatym wyposażeniem w standardzie. Pojazd wierny swoim korzeniom, ale jednocześnie zapewniający stałą łączność, dzięki systemowi infotainment UconnectTM 7" HD LIVE z ekranem dotykowym i nowoczesnym systemom integracji smartfonów, Apple CarPlay i Android AutoTM.

Eleganckie nadwozie 500 podkreślają przednie i tylne zderzaki o sportowym wzornictwie z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi, specjalne spojlery i listwy boczne, a także elementy wykończenia w kolorze „Satin Graphite". 16-calowe obręcze kół mają czarny matowy kolor. Nadwozie jest w czerwonym kolorze Rosso Passione, a silnik to 0.9 TwinAir o mocy 105 KM.

Tegorocznym obchodom 60. urodzin Fiata 500 towarzyszyło hasło reklamowe „Forever Young” , które podkreśla ponadczasowy charakter modelu. Z tej okazji wprowadzono na rynek aż dwie serie specjalne: limitowaną i numerowaną serię zaprezentowaną podczas Salonu Samochodowego w Genewie oraz 500 Anniversario inspirowaną słynnym okresem Dolce Vita.

Jednym z sekretów światowego sukcesu Fiata 500 jest jego ciągła ewolucja poprzez nowe interpretacje, do których należą między innymi serie specjalne, takie jak „500C by Gucci", „500 by Diesel" oraz ostatnia 500 Riva, „the smallest yacht in the world". Różnorodne kreatywne wizje łączą się w tym modelu uwielbianym przez klientów, ekscytującym i jednocześnie zaskakującym, który zawsze jest współczesny i znajduje swoje miejsce w zbiorowej wyobraźni.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!