25 000 elektrycznych kilometrów

LeadPhoto 25 000 elektrycznych kilometrów
#NoTraceExpedition powoli zbliża się do mety. Od czasu wyjechania z Japonii i rozpoczęcia drugiej części swojej ekspedycji Marek Kamiński przemierzył już blisko 10 000 kilometrów. Na liczniku Nissana wybiło właśnie 25 000km.
Content

Podróż w burzy śnieżnej
Za podróżnikiem najbardziej wymagający fragment drugiej części wyprawy, która mimo początkowych planów o zakończeniu w Japonii, trwa dalej. Marek Kamiński od ponad miesiąca przemierza Rosję wzdłuż granicy z Chinami oraz Mongolią. W tym czasie musiał mierzyć się zarówno z upałami jak i niespodziewanymi burzami śnieżnymi.
Podczas już blisko 4 miesięcznej wyprawy, biegnącej przecież przez tak skrajne rejony, jak Syberia i pustynia Gobi, myślałem, że zmierzyłem się już z każdymi możliwymi warunkami atmosferycznymi. Do czasu aż w okolicach jeziora Bajkał niesamowicie obfite opady śniegu w ciągu dosłownie kilku minut uniemożliwiły dalszą jazdę. Samochód jednak sprawdził się w tej sytuacji doskonale. Po nocy spędzonej na przymusowym postoju oraz odkopaniu auta z kilkudziesięciu centymetrowej warstwy śniegu bez problemu ruszyłem w dalszą podróż, a ogrzewana kierownica i fotel szybko przywróciły komfort termiczny – mówi Marek Kamiński.

Jeszcze długa droga przed podróżnikiem
Dalsza część wyprawy będzie prowadzić w kierunku Moskwy, a następnie przez terytorium Łotwy i Litwy, do Warszawy. Przyjazd podróżnika do Polski planowany jest w połowie października. Docelowo podczas wyprawy #NoTraceExpedition Marek Kamiński przejedzie ponad 30 000 kilometrów, co uczyni go jednym z najbardziej doświadczonych kierowców drugiej generacji Leaf na świecie.
Wyprawa Marka Kamińskiego to nie tylko okazja, do mam nadzieję, chwili refleksji na temat konieczności jeszcze lepszego dbania o naszą planetę, ale również niepowtarzalny poligon doświadczalny dla Nissana Leaf. Ekspedycja umożliwia obalanie kolejnych mitów związanych z użytkowaniem pojazdu zeroemisyjnego, takich jak przegrzewanie się lub zamarzanie akumulatorów. Mam nadzieję, że sukces #NoTraceExpedition sprawi, że coraz więcej osób odważy się na podjęcie decyzji o wyborze samochodu elektrycznego i w ten sposób przyczyni się do poprawy jakości powietrza w Polsce, jednocześnie czerpiąc autentyczną frajdę nawet z codziennych dojazdów do pracy lub szkoły – podkreśla Paweł Powalski, Communications Director marki Nissan w regionie CEE.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!