- Nowa Astra to najlepszy Opel jaki do tej pory powstał, pod wieloma względami stanowi ona jakościowy skok dla naszej marki — powiedział dyrektor generalny Grupy Opel dr Karl-Thomas Neumann, otwierając stoisko Astra Galaxy dla gości oficjalnej konferencji prasowej.
- Cały zespół wykonał ogromną pracę przy nowej Astrze. To kolejny rozdział w historii wielkiego powrotu Opla – dodała Mary Barra, dyrektor generalna General Motors. Jedenasta generacja kompaktowego Opla jest nie tylko lżejsza, zwrotniejsza i bardziej efektywna w porównaniu z poprzednimi modelami, ale także oferuje wyposażenie wcześniej dostępne tylko w pojazdach z wyższych segmentów.
Oprócz 5‑drzwiowej Astry zaprezentowano również Astrę Sports Tourer.
- Zamierzamy przyspieszyć ofensywę modelową marki Opel: w latach 2016–2020 wprowadzimy na rynek 29 nowych aut, w tym samochód elektryczny oraz drugi model flagowy obok Insignii. Produkcja tego zupełnie nowego pojazdu sportowo-użytkowego, wraz z którym marka zaoferuje kolejne interesujące rozwiązania techniczne, rozpocznie się w Rüsselsheim jeszcze przed końcem dekady.
- Cel na przyszłość jest jasno określony: Opel będzie zdecydowanie dążył do zajęcia drugiego miejsca wśród największych producentów samochodów na rynku europejskim do 2022 roku, po umocnieniu się na trzeciej pozycji wśród producentów samochodów osobowych w Unii Europejskiej w ubiegłym roku.
Producent z Rüsselsheim wprowadził przełomowe rozwiązania w zakresie łączności w postaci systemów multimedialnych IntelliLink nowej generacji z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto oraz systemu Opel OnStar. Ten osobisty opiekun kierowcy to swoisty anioł stróż zapewniający łączność i dostęp do usług. Do pokładowego punktu dostępowego Wi‑Fi z mocną anteną można podłączyć jednocześnie nawet siedem urządzeń mobilnych.
- OnStar jest unikatowy w skali europejskiej. Opel wyznacza trendy tej w dziedzinie — powiedział dr Neumann.
Nową Astrę można już zamawiać w polskich salonach, jej ceny zaczynają się od 59.990 zł.