Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda6 (4 904 sprzedanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (4 225 szt.) i Mazda2 (2 145 szt.). Ostatnio ogromnym zainteresowaniem cieszą się najnowsze modele z linii SKYACTIV** – Mazda CX-5 – już 1 249 samochodów jeździ po polskich drogach oraz najnowsza Mazda6 (700 wydanych aut i 1 086 zamówień). W maju 2013 r. sprzedanych zostało aż 219 sztuk Mazdy6 – to największa liczba miesięcznej sprzedaży jednego modelu Mazdy w Polsce. Maj to również rekordowy miesiąc pod względem wzrostu sprzedaży – aż 111% w porównaniu do maja 2012. Z roku na rok rośnie również sprzedaż Mazdy MX-5 (10 w 2008 r. – 69 w 2012 r.).
Sprzedaż modeli Mazda w Polsce (01.06.2008 – 31.05.2013 r.)
Model
|
Sprzedaż*
|
Mazda6
|
4904
|
Mazda3
|
4225
|
Mazda2
|
2145
|
Mazda CX-7
|
1391
|
Mazda CX-5
|
1249
|
Mazda5
|
514
|
Mazda CX-9
|
309
|
Mazda MX-5
|
292
|
SUMA
|
15 029
|
W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 29 punktów dealerskich i 15 ASO.
W ciągu ostatnich lat, wspólnie z naszymi dealerami, intensywnie pracowaliśmy nad rozwojem marki – mówi Grzegorz Rybak,menadżer ds. rozwoju sieci dealerskiej. Gdy porównamy dzisiejsze standardy obiektów dealerskich, jakość obsługi klientów, procedury współpracy z tymi sprzed 5 lat, to widać, że ten wysiłek się opłacał. Przez ten czas dogoniliśmy firmy działające na rynku kilka razy dłużej, zachowując wrażliwość na opinie klientów i naszych dealerów – mówi Grzegorz Rybak,menadżer ds. rozwoju sieci dealerskiej.
Współpraca dealerów z marką została pozytywnie oceniona w Ogólnopolskim Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych – Mazda zajęła odpowiednio 3. miejsce w 2010 r., 4. miejsce w 2011 r. i 5. miejsce w 2013 r. W ostatnim badaniu zdobyła tytuł „Marka o najwyższej lojalności Dealerów”.
Modele Mazdy zdobyły również uznanie polskich mediów, zdobywając liczne nagrody, w tym m.in.:
Mazda6 – Auto Lider 2012 w kategorii auta klasy średniej, Auto Moto i MOTOR
Mazda6 – 2.miejsce w plebiscycie BEST CARS 2013 w kategorii auta klasy średniej, Auto Motor i Sport.
Mazda CX-5 - Auto Lider 2012 w kategorii mały SUV i crossover, Auto Moto i MOTOR
Mazda CX-5 - Kobiecy Samochód Roku 2012 – Twój Styl
Mazda CX-5 - Samochód dla Dziewczyny Playboya 2012 – Playboy
Mazda5 – Samochód dla Rodziny Playboya 2011 – Playboy
Mazda5 – Złota Kierownica 2010 – Auto Świat
Mazda3 – Design Award 2009 – kategoria auta kompaktowe, Auto Świat
Mazda MX-5 – Samochód Roku Playboya 2009 – kategoria Styl i Piękno - Playboy
Mazda2 – Studencka Fura 2009 – magazyn Dlaczego i portal Korba.pl
Mazda MX-5 – Best Cars 2008, 2011, 2012 i 2013– Kategoria Ekonomia Zakupu, Auto Motor i Sport
Mazda6 – Kobiecy Samochód Roku 2008, kategoria Odkrywczy Pomysł, Twój Styl
Mazda2 – Auto Lider 2008, kategoria Reklama Prasowa, Auto Moto i MOTOR
Mazda Motor Poland została ponadto uhonorowana wyróżnieniem Polskiego Klubu Biznesu za „Debiut w Biznesie 2008” i tygodnika Auto Świat (Auto Nr 1 2009) – „Debiut Roku”. W 2012 r. Mazda została laureatem tytułu Superbrands, przyznawanego najsilniejszym markom na polskim rynku.
Doceniono również działania reklamowe – pierwszy w Polsce serial internetowy z Mazdą2 – „Citylajf” zdobył nagrodę MIXX Awards (Kategoria ‘wprowadzenie nowego produktu’).
Przez 5 ostatnich lat intensywnie rozwijaliśmy naszą sieć sprzedaży, ale przede wszystkim budowaliśmy świadomość marki. Niewiele osób znało wcześniej nasze nowe modele i wiedziało, że wszystkie pochodzą z Japonii.
Ogromnie cieszy nas dobre przyjęcie naszych produktów – ponad 15 tys. sprzedanych samochodów to wynik znacznie przewyższający pierwotne plany. Ogromnej motywacji dodaje sukces przełomowej technologii SKYACTIV oraz modeli CX-5 i Mazda6 – nie tylko handlowy, ale również wizerunkowy – te auta wygrywają testy porównawcze w mediach motoryzacyjnych i cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem klientów.
Nasze obecne działania mają na celu większą aktywność na rynkach lokalnych i ciągłe doskonalenie jakości obsługi. Na horyzoncie już niebawem pojawią się nowe modele Mazdy, co z pewnością pozwoli nam na umocnienie pozycji na polskim rynku. – podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający MMPOL.
Źródło: Mazda