9 rzeczy, które musisz wiedzieć o nowym Lexusie ES

LeadPhoto 9 rzeczy, które musisz wiedzieć o nowym Lexusie ES
Do polskich salonów trafi wkrótce zupełnie nowa limuzyna Lexus ES. Model ten, od lat nieodmiennie pozostający najchętniej kupowanym sedanem Lexusa w Ameryce, nie był do tej pory obecny w Europie. Zobaczmy, czym wyróżnia się nowa generacja tego samochodu.
Content

Drugi model Lexusa
Lexus ES to drugi model w historii tej marki po flagowej limuzynie LS – jego pierwsza generacja zadebiutowała w 1989 roku. Choć od tego czasu auto cieszy się za oceanem dużą popularnością, nie było do tej pory oferowane w Europie. Do europejskich salonów trafia zupełnie nowa, siódma generacja ES.

Jedyna limuzyna z napędem na przód
ES jest jedynym sedanem Lexusa z napędem na przednie koła. Pozostałe limuzyny japońskiej marki – IS, GS i LS – a także coupe RC i LC mają napęd na tylną oś. Przedni napęd oznacza brak kanału wału napędowego, czego efektem jest większa przestronność i wygoda wnętrza, a także niższy poziom hałasu w kabinie i wyższy komfort jazdy.

Zbudowany na nowej platformie
ES siódmej generacji to pierwszy Lexus zbudowany w oparciu o nową platformę GA-K, przeznaczoną dla pojazdów z przednim napędem. Platforma ta odznacza się bardzo dużą sztywnością skrętną przy niewielkiej masie, co uzyskano dzięki starannie zaprojektowanej strukturze oraz zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości i zaawansowanych technologii łączenia elementów. Efektem mają być bardzo dobre własności jezdne oraz bezpieczeństwo bierne nadwozia.

Z napędem hybrydowym
Nowy model będzie oferowany w Europie Zachodniej w wersji ES 300h z napędem hybrydowym. Warto zauważyć, że wszystkie modele Lexusa oferowane w Europie dostępne są w wersji hybrydowej, a 99 procent klientów wybiera właśnie hybrydy.

Czwarta generacja
Lexus ES 300h został wyposażony w hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji o łącznej mocy 218 KM, odznaczającą się poprawionymi osiągami i zmniejszonym zużyciem paliwa i emisją niepożądanych substancji. Zdaniem Lexusa, sterujące nią oprogramowanie zapewnia nie tylko większą dynamikę, ale i bardziej naturalne wrażenia z jazdy, naśladując charakterystykę konwencjonalnego napędu z mocnym silnikiem benzynowym.

Wysoka sprawność cieplna
Wchodzący w skład hybrydowej jednostki napędowej nowy, 2,5-litrowy silnik benzynowy pracujący w oszczędnym cyklu Atkinsona wyróżnia się najwyższą sprawnością cieplną w swojej klasie, czego efektem są wyższe osiągi bez wzrostu spalania. Uzyskano ją m.in. dzięki zastosowaniu prostych kanałów dolotowych, wielootworkowych wtryskiwaczy, układu VVT-iE sterującego zaworami ssącymi pompy oleju o regulowanym wydatku oraz układu chłodzenia o zmiennym obiegu.

Nowa skrzynia biegów
Z silnikiem współpracuje zaprojektowana od nowa, zintegrowana przekładnia. W przeciwieństwie do poprzedniej, w której silniki elektryczne umieszczone były współosiowo, w nowej przekładni są one ulokowane na różnych wysokościach, co pozwoliło zmniejszyć długość obudowy o niemal 30 mm. Tradycyjną, planetarną przekładnię redukcyjną zastąpiono przekładnią walcową, tworzącą zwarty układ z kołem zewnętrznym głównej przekładni planetarnej i kołem zębatym hamulca postojowego. 

Oszczędność miejsca
Zmniejszenie wymiarów niklowo-wodorkowego akumulatora trakcyjnego umożliwiło jego ulokowanie pod tylnymi siedzeniami, dzięki czemu nie zajmuje on przestrzeni ładunkowej, w której jest teraz więcej miejsca na bagaż.

Aktywne zawieszenie
Lexus ES w wersji F Sport dostępny będzie z aktywnym zawieszeniem o zmiennej charakterystyce AVS (Adaptive Variable Suspension), podobnym do stosowanego w sportowym coupe Lexus LC. Siła tłumienia amortyzatorów każdego z kół jest w nim regulowana w zakresie 650 poziomów, co ma gwarantować optymalną pracę zawieszenia na każdej nawierzchni.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!