9-stopniowy silnik od Hondy

LeadPhoto 9-stopniowy silnik od Hondy
Ekonomiczna Honda Civic z silnikiem wysokoprężnym i-DTEC o pojemności 1,6 litra jest obecnie dostępna z wydajną, dziewięciobiegową przekładnią automatyczną, która zapewnia wysoką płynność zmiany biegów. Zmierzone według obowiązujących procedur, średnie zużycie paliwa wynosi 4,1 l/100km dla wszystkich poziomów wyposażenia obu wersji nadwoziowych – sedan i hatchback.
Content

Przełożenia mają znaczenie
Po raz pierwszy w modelu Civic dostępna jest kombinacja silnika wysokoprężnego i automatycznej skrzyni biegów. Dzięki szerokiemu zakresowi przełożeń, dziewięciobiegowa przekładnia zapewnia wysoką wydajność. Bardzo niskie przełożenie pierwszego biegu umożliwia płynne i dynamiczne ruszanie z miejsca, a wysokie przełożenie najwyższego biegu – niską prędkość obrotową silnika podczas jazdy, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i obniża poziom hałasu.
Moc maksymalna silnika 1,6 l i-DTEC wynosi 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min. i 300 Nm momentu obrotowego przy 2000 obr/min. Civic wyposażony w dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11 sekund, a jego prędkość maksymalna to 200 km/h. Oprócz niskiego zużycia paliwa w cyklu mieszanym, nowy Civic charakteryzuje się niską emisją CO2 na poziomie 108 g/km (wersja czterodrzwiowa) i 109 g/km (wersja pięciodrzwiowa).

Znaczna redukcja biegów
Zestopniowanie przełożeń automatycznej skrzyni biegów zapewnia płynność zmiany biegów i wrażenie liniowego przyspieszania przy rozpędzaniu auta. W zależności od prędkości obrotowej silnika, przekładnia może również pomijać biegi w celu przyspieszenia reakcji, na przykład redukować przełożenia bezpośrednio z 9 do 5 biegu lub z 7 do 4 biegu. Jest to uzupełnienie standardowej redukcji biegów o jedno lub dwa przełożenia.
Przekonstruowana turbosprężarka to wysokowydajna konstrukcja o zmiennej geometrii łopatek kierownicy. Jej prędkość obrotowa jest precyzyjnie sterowana, co minimalizuje tak zwany efekt turbodziury” zapewniając optymalną kombinację wysokiego momentu obrotowego przy małych i średnich obrotach silnika oraz wysokiej mocy – przy wysokich prędkościach obrotowych. Dzięki nowej konstrukcji turbosprężarki obniżono straty energii, a wszystkie usprawnienia przyczyniły się do obniżenia zużycia paliwa w porównaniu do poprzedniej generacji silnika.

Opracowany przez Hondę silnik jest jedną z pierwszych jednostek oficjalnie testowanych w ramach procedury emisji spalin w warunkach drogowych (RDE) w celu potwierdzenia poziomów emisji NOx i cząstek stałych. Silnik wysokoprężny wyposażono w nowy system reaktora magazynującego NOx (NSC) o większej gęstości komórek, który umożliwia szybszą konwersję i redukcję emisji. Filtr cząstek stałych z cienką warstwą srebra dodatkowo poprawia skuteczność spalania cząstek stałych, wydłużając trwałość elementów układu wydechowego dzięki skróceniu czasu wypalania w filtrze cząstek stałych.

 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!