Czytelnicy dziennika “El Economista” głosujący on-line przyznali Alfie ponad 50% głosów. Tytuł ten wzbogaci kolekcję nagród zdobytych przez ten model, który jeszcze nie został wprowadzony na rynek, a już zagościł w sercach miłośników motoryzacji na całym świecie. Alfa Romeo 4C wywodzi się bezpośrednio z koncepcyjnej wersji modelu, który podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2011 roku zdobył trzy prestiżowe nagrody: „AutoBild Design Award” (Niemcy, rok 2011), „Design Award for Concept Cars & Prototypes” (Włochy, rok 2012) i „Most Exciting Car of 2013 – What Car?” (Wielka Brytania, rok 2012).
Symbol “4C” odwołuje się do sportowej tradycji Alfy Romeo - w latach trzydziestych i czterdziestych, symbole 8C i 6C wyróżniały wtedy samochody wyczynowe Alfy Romeo. Wyposażone były w mocne silniki ośmiocylindrowe oraz innowacyjne sześciocylindrowe. Alfa 4C uzyskuje stosunek masy do mocy taki, jak w prawdziwym samochodzie wyścigowym, czyliponiżej 4 kg/KM. Ten parametr to nie tylko zasługa mocnego silnika ale przede wszystkim efekt ograniczonej masy samochodu.
Zaprojektowana przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowany w zakładzie Maserati w Modenie, nowa, dwuosobowa Alfa coupé wykorzystuje technologie i materiały stosowane w sportowych samochodach (wśród których jest już Alfa Romeo 8C Competizione) takie, jak: włókno węglowe, aluminium, napęd na tylne koła oraz technologie własne z ostatnich modeli seryjnych Alfy Romeo unowocześnione w taki sposób, aby wydobyć jeszcze bardziej sportowy charakter nowego samochodu. Dowodzą tego nowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, wykonany z aluminium, zaawansowana technologicznie skrzynia biegów „Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem oraz system Alfa Romeo D.N.A wzbogaconym o nowy tryb „Race.”
Nowa Alfa Romeo 4C zostanie wprowadzona na rynek w 2013 roku i zaakcentuje powrót marki włoskiej do Stanów Zjednoczonych, dając początek planowi globalnego rozwoju Alfy Romeo.
Źródło: Alfa Romeo