Alfa Romeo 4C wygrywa plebiscyt "Auto Trophy"

LeadPhoto Alfa Romeo 4C wygrywa plebiscyt "Auto Trophy"
Nagroda „Auto Trophy 2013" wzbogaci kolekcję nagród zdobytych przez ten model, który podbił serca kierowców z całego świata i który zdobył już prestiżowe, międzynarodowe wyróżnienia, takie jak: „Design Award 2013" , „Miglior Auto Sportiva 2013" oraz nagrodę „Most Exciting Car of 2013" przyznaną przez brytyjski „What Car?".
Content

Przy okazji 26. edycji Plebiscytu „Auto Trophy", Czytelnicy niemieckiego magazynu branżowego „Auto Zeitung" zagłosowali na nową Alfę Romeo 4C, oddając na nią 17,2 % głosów zapewniających zwycięstwo w kategorii „Sportscars/Imported", pozostawiając w tyle modele prestiżowe, ale jednocześnie dużo droższe, takie jak Aston Martin V8 Vantage (16,6%) czy Jaguar F Type (15,8%).

Czytelnicy magazynu „Auto Zeitung" nagrodzili już wcześniej Alfę Romeo 4C, plasując ją na pierwszym miejscu w kategorii „Best Lightweight Car" podczas pierwszej edycji konkursu „Green Mobility Trophy" w sierpniu zeszłego roku.

Doskonałe osiągi, jedyna w swoim rodzaju obsługa, ekstremalna aerodynamika oraz nowoczesna stylistyka, które odwołują się do tradycji Alfy Romeo, to kwintesencja nowego, lekkiego supersamochodu, który podkreśla powrót marki do świata lekkich samochodów sportowych coupé.

Zaprojektowana przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowana w zakładzie Maserati w Modenie dwuosobowa Alfa coupé z napędem na tylne koła i silnikiem umieszczonym w pozycji centralnej jest kwintesencją sportowego ducha ukrytego w samym sercu „DNA Alfa Romeo": to osiągi i doskonałość techniczna ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy, z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa.

Alfa Romeo 4C jest prawdziwą „driving machine", która bez żadnych kompromisów na torze „daje z siebie wszystko". Na torze, na którym prędkość, krótsza droga hamowania oraz przyspieszenie poprzeczne są niezbędne do uzyskania pierwszorzędnych czasów przejazdu, Alfa 4C może zaoferować przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, 258 km/h maksymalnej prędkości oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,2 g oraz przyspieszenia bocznego powyżej 1,1 g. Wszystko to uzyskuje się dzięki zrównoważonemu rozłożeniu obciążeń 40% na oś przednią, 60% na tylną, co daje stosunek masy do mocy poniżej 4 kg/ KM oraz całkowitej masie całkowitej wynoszącej zaledwie 895 kg, na którą składają się w głównej mierze aluminium, stal, kompozyt SMC oraz włókno węglowe.

Doskonałe osiągi uzyskiwane są również dzięki połączeniu nowego aluminiowego silnika 1750 turbo benzyna o mocy 240 KM ze skrzynią biegów najnowszej generacji, z podwójnym sprzęgłem Alfa TCT i nowoczesnym selektorem Alfa D.N.A., wzbogaconym o nowy tryb „Race." Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem 200 bar oraz korpusem silnika wykonanym z aluminium uzyskuje doskonałe osiągi: wartości momentu obrotowego i mocy plasują go u szczytu swojej kategorii, dzięki wartościom odpowiednio ponad 200Nm/l oraz 137KM/l, natomiast maksymalna moc wynosi 240 KM przy 6000 obrotów.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!