Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio wybrana „Samochodem Roku” Top Gear

LeadPhoto Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio wybrana „Samochodem Roku” Top Gear
Magazyn BBC Top Gear oraz publiczność wybrali nową Alfę Romeo Giulię w wersji Quadrifoglio „Samochodem Roku 2016". Wersja Quadrifoglio jest najmocniejszym w historii, seryjnie produkowanym samochodem przeznaczonym do użytku cywilnego, i została ogłoszona zwycięzcą jednej z najbardziej prestiżowych nagród przyznawanych w branży motoryzacyjnej.
Content

Quadrifoglio, flagowa wersja modelu, wyposażona w nowy, benzynowy silnik V6 BiTurbo o mocy 510 KM i 600 Nm, wykonany w całości z aluminium, mogący przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy, zdobyła pierwszą nagrodę w kategorii „Samochód 2016 roku", wyróżnienie, które przyznano głosami publiczności.

Zespół magazynu Top Gear określił Giulię, jako: nowoczesny i innowacyjny samochód, o bardzo mocnych silnikach, znakomitej jakości prowadzenia i atrakcyjnym wyglądzie. Są to cechy, których oczekujemy od każdego samochodu jeżdżącego po drogach, a Giulia oferuje do tego jeszcze więcej.

Alfa Romeo Giulia łączy doskonałe rozłożenie mas z innowacyjną architekturą z napędem na tył i oferuje w wersji Quadrifoglio najlepszy w tej kategorii stosunek masy do mocy - 2,99 kg/KM - dzięki zastosowaniu takich materiałów jak: włókno węglowe, z którego wykonany jest dach, pokrywa silnika, przedni wysuwany dolny spoiler Aero splitter, spoiler tylny oraz elementy boczne w listwach progowych. Masa wersji Quadrifoglio może jeszcze zostać dodatkowo zredukowana, dzięki dwóm elementom dostępnym na zamówienie: węglowo-ceramicznym tarczom hamulcowym oraz fotelom Sparco z konstrukcją tylną z włókna węglowego.

W samochodzie występują ponadto nowe systemy bezpieczeństwa aktywnego, takie jak: system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd (FCW), autonomiczny system awaryjnego hamowania (AEB) z czujnikiem ochrony pieszych oraz system ostrzegający przed zmianą pasa ruchu (LDW), które przyczyniły się do przyznania przez Euro NCAP 5 gwiazdek w ocenie bezpieczeństwa. Wynik 98% w ochronie dorosłych pasażerów, to jeden z najlepszych wyników osiągniętych przez jakikolwiek samochód, pomimo, że normy Euro NCAP zostały zaostrzone od 2015 roku.

W topowej wersji gamy, samochód ma automatyczną skrzynię biegów ZF z ośmioma biegami oraz kalibracją umożliwiająca zmianę biegów w zaledwie 150 milisekund w trybie Race. Napęd wyposażony jest w sprzęgło „lock up", które zapewnia kierowcy odczucie zdecydowanego zrywu, natychmiast po wrzuceniu biegu. Ponadto, w zależności od trybu DNA, nowa, automatyczna skrzynia biegów jest w stanie zoptymalizować płynność, komfort i łatwość jazdy we wszystkich warunkach eksploatacji, w tym również w mieście i pozwala poprawić zużycie paliwa oraz emisję CO2 w porównaniu do wersji manualnej. W standardzie na kolumnie kierownicy montowane są aluminiowe łopatki zmiany biegów oraz zaawansowane pod względem technologicznym systemy, pozwalające na zmaksymalizowanie osiągów, takie jak system Alfa Chassis Domain Control, system AlfaTM Active Aero Splitter i AlfaTM D.N.A. Pro z trybem Race.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!