Alfa Romeo Giulia uzyskuje 5 gwiazdek EURO-NCAP

LeadPhoto Alfa Romeo Giulia uzyskuje 5 gwiazdek EURO-NCAP
Alfa Romeo Giulia otrzymała prestiżowe 5 gwiazdek Euro NCAP, uzyskując wynik 98%, jeśli chodzi o ochronę dorosłych pasażerów: to najwyższa punktacja uzyskana dotychczas przez samochód, nawet biorąc pod uwagę bardziej zaostrzony system oceniania wprowadzony w 2015 roku.
Content

Doskonały wynik nowego sportowego sedana Alfy Romeo nie został osiągnięty dzięki temu, że Alfa nie dojechała do ściany z którą powinna się zderzyć, lecz dzięki dwóm zasadniczym elementom: z jednej strony dostępność licznych systemów bezpieczeństwa, z drugiej sztywna, wytrzymała, a jednocześnie lekka struktura nośna nadwozia, uzyskana dzięki szerokiemu zastosowaniu ultralekkich materiałów, takich jak włókno węglowe, aluminium, kompozyt oraz tworzywo sztuczne.

Do najbardziej zaawansowanych zastosowanych systemów należy Integrated Brake System (IBS), innowacyjny system elektro-mechaniczny łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców i zmniejszający znacznie drogę hamowania (od 100 km/h do 0 do 38 m dla Giulii i do 32 m dla wersji Quadrifoglio), opatentowany schemat zawieszenia z ekskluzywną technologią AlfaLink oraz najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w segmencie: elementy, które zapewniają maksymalną przyczepność oraz łatwą i intuicyjną kontrolę nad pojazdem w każdej sytuacji.

Również w zakresie zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, nowa Giulia jest wyrazem najnowszych osiągnięć techniki. I tak na przykład, w każdej wersji w standardzie oferowany jest system Forward Collision Warning (FCW) z autonomicznym systemem hamulcowym (Autonomous Emergency Brake) z funkcją rozpoznawania pieszych, który sprawdza, wykorzystując czujnik radarowy oraz kamerę wmontowaną w przednią szybę, czy samochód nie zbliża się na swym torze jazdy do innego pojazdu lub przeszkody, sygnalizując kierowcy ryzyko ewentualnej kolizji. Jeśli kierowca nie zareaguje, system hamulcowy Autonomous Emergency Brake (AEB) hamuje automatycznie tak, aby uniknąć kolizji lub zmniejszyć jego następstwa. Ponadto, dzięki funkcji rozpoznawania pieszych, interpretuje informacje pochodzące równocześnie z radaru i kamery i jest w stanie wyhamować samochód samodzielnie z prędkości do 60 km/h.
Dopełnieniem standardowego wyposażenia w całej gamie Giulii jest Lane Departure Warning (LDW), system, który ostrzega przed niezamierzonym zjechaniem z własnego pasa ruchu. Dodatkowo Giulia może zostać wyposażona za dopłatą w system Blind Spot Monitoring (BSM), asystent martwego pola z system detekcji obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path Detection), który monitorując poprzez czujniki obszar wokół samochodu, wspomaga kierowcę podczas zmiany pasa ruchu i wyprzedzania oraz podczas wyjazdu z parkingów, monitorując ewentualne zbliżające się samochody.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!