1 kwietnia 1928 roku, Giuseppe Campari i Giulio Ramponi stanęli na najwyższym stopniu podium, a to dzięki modelowi 6C 1500 Super Sport, jednemu z największych dzieł Vittoria Jano, które wyróżniło się swoją rewolucyjną budową oraz mechaniką ze stałą i turbodoładowaną głowicą.
Ten niezwykły samochód pokonał trasę 1618 km z niezłą średnią 84 km/h, uzyskując w ten sposób pierwsze z 11 zwycięstw Alfy Romeo, z czego 7 z rzędu miało miejsce w okresie od 1932 do 1938 roku. Był to rekord, który nie został już nigdy pobity.
Aby uczcić tę niezwykłą rocznicę, marka Alfa Romeo zaplanowała mnóstwo specjalnych inicjatyw. Na wydarzeniu w Brescii będzie można zobaczyć kilka cennych samochodów zabytkowych należących do kolekcji FCA Heritage, działu Grupy zajmującego się ochroną i promocją dziedzictwa kulturowego włoskich marek FCA.
Obok tych okazów pojawi się 30 samochodów, w tym modele Giulia i Stelvio, które marka udostępni organizatorom, jako oficjalne samochody Mille Miglia 2018. Jest to najlepszy dowód na to, jak silna jest więź, łącząca samochody z przeszłości z tym współczesnymi.
Podziwianie samochodów zabytkowych, które stworzyły sportową legendę Alfy Romeo pomaga zrozumieć, jak na przestrzeni lat i na wymagających trasach wyścigów, zrodziło się to bezcenne dziedzictwo marki odzwierciedlone w jej stylu i technice, a czego efektem są samochody współczesne. Wśród nich jest najnowsza Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, która kilka dni temu, na sławnym torze Nürburgring zdobyła tytuł „Najszybszego SUV-a na świecie", ustanawiając nowy rekord w tej kategorii: 7 minut, 51 sekund i 7 dziesiątych, poprawiając poprzedni rekord w kategorii SUV-ów o 8 sekund. W zeszłym roku, na tym samym torze, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio ustanowiła rekord okrążenia w kategorii czterodrzwiowych sedanów z czasem 7 minut i 32 sekund.
Dorobek Alfy Romeo opiera się również na tych dwóch rekordach, które stanowią kolejny kamień milowy w sportowej tradycji Quadrifoglio i w ponad 100-letniej historii włoskiej marki.