Właściciele wracają do niezawodnych aut
Portal What Car uznał, że o ile istnieje wiele czynników determinujących wybór samochodu, jak powiększenie się rodziny czy przejście na emeryturę, to jedna cecha decyduje o tym, że ludzie zachowują swoje auta i pozostają wierni marce. Tą wartością jest niezawodność. Regularne awarie czy nawet drobne usterki w znaczący sposób obniżają prawdopodobieństwo, że właściciel auta drugi raz wybierze tę samą markę.
Ponad 14 tysięcy respondentów
Redakcja portalu zapytała 14 208 właścicieli samochodów o to, czy ich pojazdy miały usterki w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wady zostały podzielone na 14 kategorii: akumulator, nadwozie, hamulce, silnik, układ elektryczny silnika, układ wydechowy, światła zewnętrzne, układ paliwowy, skrzynia biegów/sprzęgło, wykończenia wnętrza, układy elektryczne bez silnika, układ kierowniczy, zawieszenie i inne. Właściciele aut zostali poproszeni o podanie w każdej kategorii liczby dni, od poniżej jednego do przeszło siedmiu, przez które ich samochód był wyłączony z jazdy. Respondenci podawali także koszty napraw, od bezpłatnych napraw gwarancyjnych do ponad 1500 funtów brytyjskich. Większa liczba dni i droższa naprawa obniżały miejsce w rankingu. Tak powstał ranking niezawodności, w którym Alfa
Romeo zajęła pierwsze miejsce wśród marek pochodzących spoza Japonii. Od pierwszej w klasyfikacji marki, która osiągnęła wynik 91,1%, dzieliło ją 6,3 punktu procentowego.
Ranking wg marek samochodów 0-3 lata (www.whatcar.com)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|