Alfa Romeo otwiera zamówienia na Stelvio Quadrifoglio

LeadPhoto Alfa Romeo otwiera zamówienia na Stelvio Quadrifoglio
Ruszyły zamówienia na Stelvio w wersji Quadrifoglio, pierwsze „Quadrifoglio", które jest również SUV-em. Nowy model Alfy Romeo, który stał się nowym punktem odniesienia dla segmentu kompaktowych SUV-ów kategorii premium kosztuje 402.800 złotych brutto.
Content

Stelvio Quadrifoglio jest najszybszym SUV-em, co udowodnił na legendarnym torze Nürburgring, gdzie ustanowił nowy rekord w kategorii nadwozia SUV: 7 minut, 51 sekund i 7 dziesiątych sekundy.

Benzynowy silnik BiTurbo 2.9 V6 o mocy 510 KM.

Stelvio Quadrifoglio jest wyposażony w benzynowy silnik z podwójną turbiną BiTurbo 2.9 V6 - wykonany w całości z aluminium, inspirowany technologią i możliwościami technicznymi Ferrari, który rozwija maksymalną moc 510 KM przy 6500 obr./min. i zapewnia maksymalny moment obrotowy 600 Nm między 2500 a 5000 obr./min. Ponadto, zestawiony jest z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów, która ma specjalną kalibrację, umożliwiającą zmianę biegów w zaledwie 150 milisekund w trybie Race. Stelvio Quadrifoglio jest w stanie przyśpieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy i osiąga maksymalną, najwyższą w tej kategorii prędkość 283 km/h.

Innowacyjny układ napędowy 4x4 (Q4) zestawiony z AlfaTM Active Torque Vectoring

Po raz pierwszy benzynowy silnik 2.9 V6 BiTurbo o mocy 510 KM zestawiony jest z innowacyjnym układem napędowym Q4, który pozwala zapewnić maksymalny poziom pod względem osiągów, właściwości jezdnych, przyjemności jazdy i bezpieczeństwa we wszystkich warunkach. W normalnych warunkach, układ Q4 przenosi 100% momentu obrotowego na oś tylną. Po osiągnięciu granicznej wartości przyczepności kół, system w rzeczywistym czasie przekazuje 50% momentu napędowego na oś przednią za pośrednictwem specjalnej skrzynki rozdzielczej.

Sportowy SUV Alfy Romeo jest ekonomiczny pod względem emisji spalin i spalania, dzięki sterowanemu elektronicznie systemowi dezaktywacji cylindrów oraz funkcji „sailing", dostępnej w trybie jazdy Advanced Efficiency. Wreszcie, aby zmaksymalizować doznania podczas jazdy, Stelvio Quadrifoglio oferuje w standardzie manetki do zmiany biegów wykonane z aluminium, zintegrowane z kolumną kierownicy.

AlfaTM Chassis Domain Control (CDC) i AlfaTM Active Torque Vectoring

Stelvio Quadrifoglio jest wyposażone w ekskluzywną jednostkę kontrolną AlfaTM Chassis Domain Control i jest jedynym samochodem, który oferuje w standardzie mechanizm różnicowy AlfaTM Active Torque Vectoring. Ten pierwszy stanowi „mózg" Stelvio Quadrifoglio, kontrolujący całą elektronikę samochodu, aby uzyskać najlepsze osiągi i maksymalną przyjemność jazdy. System ten zarządza działaniem różnych elementów, takich jak: unowocześniony selektor AlfaTM DNA Pro, napęd 4x4 Q4, system AlfaTM Torque Vectoring, aktywne zawieszenie oraz ESC - czuwa nad zoptymalizowaniem osiągów i przyjemnością jazdy.

Technologia Torque Vectoring udoskonala właściwości jezdne Stelvio Quadrifoglio i podkreśla jego sportowy charakter. Kontrolowane elektronicznie dwa sprzęgła znajdujące się w mechanizmie różnicowym tylnym pozwalają odrębnie sterować przekazaniem momentu na każde z kół. W ten sposób przekazywanie mocy na podłoże poprawia się również w warunkach niskiej przyczepności. Pozwala to prowadzić samochód bezpiecznie i zawsze bardzo przyjemnie, bez konieczności nagłych interwencji ze strony systemu kontroli stabilności.

Najlepszy w swojej klasie pod względem mocy (176 KM/l) oraz stosunku masy do mocy (3,6 kg/KM)

Stelvio Quadrifoglio ma na swoim koncie dwa rekordy, dzięki którym jest on najmocniejszym SUV-em w tej kategorii: przy masie pojazdu wynoszącej 1830 kg (bez materiałów eksploatacyjnych), model może pochwalić się najlepszym stosunkiem wagi do mocy w swojej kategorii (3,6 kg/KM) oraz wyśrubowanym stosunkiem mocy do pojemności skokowej wynoszącym 176 KM/l. Te wyjątkowe rezultaty wpływające na dużą przyjemność jazdy, zostały uzyskane, dzięki optymalnemu rozłożeniu masy samochodu na obie osie, które wymagało dokładnego zarządzania ciężarem i zastosowanymi materiałami, wykorzystujące układ SUV-a Alfa Romeo oraz umieszczenie ich w możliwie najbardziej centralnej pozycji.

Idealny stosunek masy do mocy osiągnięto natomiast poprzez zastosowanie ultralekkich materiałów, takich jak włókno węglowe, z którego wykonano wał napędowy, czy aluminium, z którego zbudowany został silnik, zawieszenie, hamulce, drzwi i błotniki, pokrywa silnika, a także pokrywa tylna. Zmniejszona masa nie wpływa negatywnie na doskonałą sztywność skrętną samochodu, która gwarantuje doskonałą jakość, komfort akustyczny i zachowanie na drodze, również w przypadku ekstremalnych naprężeń.

Zawieszenie z ekskluzywną technologią AlfaLinkTM i najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w segmencie
Dla przedniej osi Stelvio Quadrifoglio zostało opracowane czworoboczne zawieszenie z półwirtualną osią skrętną, które optymalizuje neutralizację nierówności, jednocześnie gwarantując szybkie i precyzyjne manewry w każdych warunkach. Opatentowane przez Alfę rozwiązanie zawieszenia Alfa Romeo jest w stanie zapewnić płynną jazdę na zakrętach oraz wysokie przyspieszenia boczne.

Na osi tylnej zastosowano, opatentowane przez Alfę Romeo, rozwiązanie wielowahaczowe typu Multilink, które gwarantuje jednocześnie wysokie osiągi, przyjemność jazdy i komfort. Za amortyzację odpowiadają elementy sterowane elektronicznie, które na bieżąco dostosowują się do warunków jazdy i pozwalają wybrać styl jazdy bardziej ukierunkowany na osiągi lub na komfort.

Alfa Active Suspension to system ciągłej i aktywnej kontroli zawieszenia i amortyzatorów, umożliwiający zmniejszenie drgań pojazdu we wszystkich warunkach jazdy. System ten współpracuje na bieżąco z CDC oraz z Alfa DNA Pro i „kalibruje" swoją interwencję w zależności od wybranego trybu jazdy, przyczyniając się w ten sposób do zwiększenia komfortu i prowadzenia pojazdu.

W każdej sytuacji i przy każdej prędkości, prowadzenie Stelvio Quadrifoglio jest zawsze łatwe i intuicyjne, również dzięki najbardziej bezpośredniemu układowi kierowniczemu w segmencie: 12,1.

Integrated Brake System (IBS) i ceramiczno-węglowo tarcze hamulcowe

Opatentowane przez Alfę Romeo ekskluzywne rozwiązanie, które zadebiutowało po raz pierwszy w modelu Giulia, to innowacyjny system elektro-mechaniczny Integrated Brake System (IBS), łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców. Dzięki połączeniu elektroniki i mechaniki, gwarantuje natychmiastową reakcję hamulca i rekordowo krótką drogę hamowania, jak i znaczącą optymalizację obciążeń. Na zamówienie, można będzie wyposażyć Stelvio Quadrifoglio w ceramiczno-węglowo tarcze hamulcowe zapewniające redukcję masy (17 kg mniej w stosunku do standardowych tarcz), większą wytrzymałość mechaniczną również przy bardzo wysokich temperaturach.

System infotainment AlfaTM Connect 3D z Apple Car Play i Android Auto

W centralnej części deski rozdzielczej wyróżnia się system Audio UConnect - na zamówienie dostępny z nawigacją 3D - z wbudowanymi aplikacjami Apple CarPlay i Android AutoTM, technologią opracowaną odpowiednio przez Apple i Google, aby odtworzyć środowisko swojego smartphone'a na wyświetlaczu komputera pokładowego, zapewniając w ten sposób stałą, bezpieczną i prostą łączność.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!