Alfa Romeo Sauber F1 prezentuje bolid C37

LeadPhoto Alfa Romeo Sauber F1 prezentuje bolid C37
Stajnia Alfa Romeo Sauber F1 zaprezentowała C37, nowy samochód, który weźmie udział w Mistrzostwach Świata Formuły 1 w 2018 roku. Bolid wygląda inaczej niż C36 z zeszłego roku; wynika to z jednej strony z nowych przepisów regulaminu, a z drugiej z nowego technicznego podejścia zespołu.
Content

Nowy sezon, nowe ambicje
Na miesiąc przed rozpoczęciem sezonu 2018, szef zespołu Frédéric Vasseur mówi: Nie mogę się doczekać rozpoczęcia sezonu i z niecierpliwością czekam, aż zobaczę Marcusa (Ericssona) i Charles'a (Leclerca) na torze. W ostatnich miesiącach ciężko pracowaliśmy nad projektem C37, w który zaangażowanych było wiele osób i fantastycznie jest móc go dzisiaj zaprezentować. Jestem przekonany, że Marcus i Charles tworzą doskonałą parę kierowców, jako że ten pierwszy jest doświadczonym kierowcą, a drugi obiecującym debiutantem. Dla Marcusa będzie to czwarty sezon z nami. Jest on ważną częścią ekipy i, dzięki swojemu doświadczeniu, udziela on bardzo precyzyjnych wskazówek technicznych. Jeśli chodzi o Charles'a, wykazał się on niezwykłym talentem w kategorii juniorów i zasługuje na debiut w tym sezonie Formuły 1.
Nasz cel na 2018 rok jest wyraźny: chcemy odrobić straty w stosunku do innych zespołów i w trakcie sezonu poprawić nasze osiągnięcia. Włożyliśmy wiele wysiłku i energii w opracowanie C37. Chcę podziękować wszystkim naszym partnerom i kibicom za ciągłe wsparcie - kontynuuje Vasseur.

Historia
Pierwszym samochodem Alfa Romeo przyozdobionym zieloną czterolistną koniczynką był RL, prowadzony przez Ugo Sivocciego, który w 1923 roku wygrał XIV edycję wyścigu Targa Florio. Ten sam znaczek pojawił się w 1925 roku na Alfie P2 prowadzonej przez Brilliego Peri, który triumfował w pierwszych Mistrzostwach Świata Samochodów Wyścigowych, uzyskując pierwszy z pięciu tytułów Mistrza Świata zdobytych przez Alfę Romeo. Następnie, w roku 1950 i 1951, kiedy to Giuseppe Nino Farina i Juan Manuel Fangio doprowadzili Alfę Romeo 158 i 159, czyli słynne Alfetty, do sukcesu w pierwszych dwóch Mistrzostwach Świata Formuły 1.

Nowa koncepcja bolidu
Dyrektor techniczny Jörg Zander wyjaśnia zmiany, jakie niesie ze sobą nowy model. To niesamowite uczucie móc wreszcie zaprezentować C37. Bolid przygotowany na sezon 2018 jest wynikiem ciężkiej pracy, w którą zaangażowany był w ostatnich miesiącach cały zespół fabryki. Założenia leżące u podstaw C37 odbiegają znacząco od tych, na których opierał się bolid C36. Aerodynamika została dodatkowo ulepszona i zastosowano wiele nowych rozwiązań w stosunku do poprzedniej wersji C36. Jesteśmy pewni, że nowa koncepcja oferuje więcej możliwości i pozwoli nam osiągnąć lepsze wyniki w tym sezonie. W poprawie osiągów pomoże nam również silnik Ferrari 2018. Mamy nadzieję, że za kierownicą C37 będziemy mogli lepiej rywalizować na torze w nadchodzącym sezonie i być bardziej konkurencyjnymi w stosunku do 2017 roku.

Bolid C37 pojawi się po raz pierwszy na torze podczas testów zimowych, które odbędą się na Circuit de Catalunya, torze wyścigowym położonym w niewielkiej miejscowości Montmeló na północ od Barcelony, w dniach od 26 lutego do 1 marca 2018.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!