Alpine - powrót w wielkim stylu

LeadPhoto Alpine - powrót w wielkim stylu
Marka Alpine przedstawiła nowe A110 – auto, które już niedługo wejdzie do seryjnej produkcji. Jego premiera odbyła się podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie, rok po prezentacji koncepcyjnego modelu Alpine Vision. Znaki szczególne nowego Alpine to niska masa, zwrotność oraz imponujące osiągi. A110 to dwuosobowe coupe napędzane przez centralnie umieszczony z tyłu silnik. Samochód jest nawiązuje do wcześniejszych modeli Alpine, a zwłaszcza kultowego protoplasty A100 „Berlinette”. A110 będzie montowany w zakładzie Alpine w Dieppe. Marka Alpine powraca, by zaznaczyć swoją obecność w segmencie samochodów sportowych i obiecuje przyszłym użytkownikom przyjemność z jazdy.
Content

Aluminiowa płyta podłogowa i karoseria są łączone, nitowane oraz spawane i tworzą sztywną i jednocześnie lekką konstrukcję. A110 ma niewielką masę – waży zaledwie 1080 kg (bez opcjonalnego wyposażenia). Kolejnym atutem są kompaktowe wymiary (długość 4198 mm, szerokość 1798 i wysokość 1252 mm), rozłożenie masy (44% na przód i 56% na tył) i nisko położony środek ciężkości. To gwarantuje zwrotność tego auta, szczególnie na krętych górskich drogach, która zapewniła marce kultowy status w latach 60. i 70. Najcięższe podzespoły najnowszego modelu Alpine znajdują się pośrodku konstrukcji – zbiornik paliwa i silnik rozmieszczono po dwóch przeciwstawnych stronach tylnej osi, by zapewnić kierowcy doskonałe wyczucie samochodu.

Nowy model A110 jest wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 litra z turbosprężarką, który powstał w biurze projektowym Aliansu Renault-Nissan. Inżynierowie marek Alpine i Renault Sport przeprojektowali silnik na potrzeby nowego modelu, dodając do niego charakterystyczne wloty powietrza, turbinę, układ wydechowy i zmieniając mapę wtrysków. Nowa jednostka napędowa ma maksymalną moc 185 kW/252 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm. W połączeniu z niewielką masą własną (1080 kg) oznacza to bardzo dobry stosunek mocy do wagi na poziomie 4,3 kg/KM, co sprawia, że samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy.

Jednostka napędowa współpracuje z 7-biegową skrzynią DTC Getrag z mokrym sprzęgłem, a przełożenia w nowym modelu Alpine zostały tak zestopniowane, aby zapewnić optymalne osiągi w każdych warunkach.

Opracowany na podstawie symulacji zjawisk z zakresu mechaniki płynów, aktywny i sportowy układ wydechowy o obniżonej masie z pojedynczym wydechem w nowym modelu A110 zapewnia wyśmienite osiągi i rasowy, sportowy dźwięk.

Kierowca, zgodnie ze swoim nastrojem i chęcią, może wybrać jeden z trzech trybów jazdy (Normal, Sport, Track), który zmienia ustawienia silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, systemu ESC oraz dźwięku pracy układu wydechowego i dostosowuje do warunków jazdy.

Płaska podłoga zapożyczona z wyścigowego bolidu była wielokrotnie poddawana testom w tunelu aerodynamicznym.

Inżynierowie marki Alpine szukali optymalnego połączenia opływowych kształtów z imponującymi osiągami. Starając się opracować odpowiednie właściwości aerodynamiczne inspirację odnaleźli w świecie wyścigów samochodowych i supersamochodów. Płaska podłoga oraz praktyczny dyfuzor schowany pod tylnym zderzakiem zapewniają dużą siłę docisku i niski współczynnik oporu powietrza. Model A110 rozwija maksymalną prędkość 250 km/h.

Ukryte w przednim zderzaku wloty powietrza tworzą opływową powierzchnię, która kończy się przy przednich nadkolach, poprawiając aerodynamikę przednich kół i obniżając opór czołowy.

Współczynnik oporu powietrza (Cx) wynosi zaledwie 0,32, dzięki czemu nowy A110 osiąga najlepszy wynik w segmencie samochodów sportowych.

Pierwsze egzemplarze z inauguracyjnej serii trafią do nabywców z kontynentalnej Europy już pod koniec 2017 roku. Dostawy w Wielkiej Brytanii i Japonii rozpoczną się w 2018 roku.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!