Zgodnie z założeniami Alpine, projekt i opracowanie konstrukcji oraz sprzedaż A110 Cup zostały powierzone firmie Signatech, będącej partnerem w Mistrzostwach Świata FIA WEC.
Marka Alpine podbiła serca fanów sportu samochodowego jako rajdowy mistrz świata w 1973 roku, zwycięzca 24-godzinnego wyścigu w Le Mans w 1978 roku czy wreszcie mistrz świata w klasie LMP2 wyścigów długodystansowych FIA WEC w ubiegłym sezonie. Stała się również źródłem inspiracji i motywacji dla wielu kierowców amatorów chcących czerpać przyjemność ze sportowej jazdy lekkimi, zwrotnymi i atrakcyjnymi samochodami. Z myślą o nich i w odniesieniu do tej właśnie tradycji powstał pomysł budowy modelu A110 Cup, który pojawi się na torach w 2018 roku.
Chcąc zapewnić sobie sukces w nowych wyzwaniach sportowych, marka Alpine powierzyła projekt, opracowanie konstrukcji, produkcję i sprzedaż samochodu A110 Cup firmie Signatech. Struktury organizacyjne Philippa Sinaulta, które wystawiają samochody Alpine A470 do startów w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych FIA WEC, zdobyły także spore doświadczenie w konstruowaniu samochodów wyczynowych dla klientów.
We współpracy z inżynierami, którzy zaprojektowali samochód seryjny, spółka Signatech skonstruowała wersję wyczynową. Głównym celem było dostarczenie maksymalnej przyjemności prowadzenia samochodu, zarówno przez początkujących, jak i doświadczonych kierowców.
Precyzyjnie działający układ jezdny, silnik o mocy 270 KM w samochodzie o masie 1050 kg (3,9 kg/KM), bezkompromisowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa oraz elektronika pokładowa godna prototypu startującego w wyścigach długodystansowych to cechy Alpine A110 Cup, obiecujące sprawne, precyzyjne prowadzenie i imponujące osiągi.
Oferowane za cenę 100 000 euro netto Alpine A110 Cup, startować będzie w zawodach wymagających precyzji, profesjonalizmu i sportowej pasji. Alpine Europa Cup, które organizuje Signatech, zostaną rozegrane w 2018 roku w sześciu rundach na sześciu największych torach europejskich.
Ta seria międzynarodowych wyścigów FIA nawiązuje do wyścigów Europa Cup, które były organizowane w latach 1985 – 1988 z udziałem samochodów Alpine GTA V6 Turbo.
Kierowcy, którzy chcieliby wziąć udział w Alpine Europa Cup, nie powinni zbyt długo zwlekać ze zgłaszaniem się do zawodów, gdyż produkcja samochodów na pierwszy sezon startów będzie ograniczona tylko do dwudziestu kilku sztuk.