Doładowany silnik V8 i 8-biegowa przekładnia
Brytyjski samochód napędza jednostka V8 twin-turbo o pojemności 4 litrów i mocy 510 koni mechanicznych. Silnik generuje 685 niutonometrów momentu obrotowego i został połączony z 8-biegową przekładnią niemieckiej firmy ZF. Dzięki takiemu układowi przyspieszenie nowego Astona Martina Vantage od zera do 100 km/h wynosi nieco ponad 3,5 s, a auto jest zdolne osiągnąć prędkość 313 km/h.
Inteligentny mechanizm różnicowy
Podobnie jak w poprzedniku, w nowym Vantage’u moment obrotowy jest przekazywany na tylne koła, w tym przypadku przez karbonowy wał napędowy. Samochód jest pierwszym Astonem Martinem w historii wyposażonym w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy - Electronic Rear Differential. W przeciwieństwie do dyferencjałów o limitowanym uślizgu, E-Diff może w ułamku sekundy zostać otwarty bądź całkowicie zblokowany, w zależności od potrzeb.
Aluminiowa konstrukcja
Nowego Astona Martina Vantage oparto na aluminiowej konstrukcji znanej z większego modelu DB11. Uległa ona jednak dużym zmianom - 70% elementów stworzono myślą o najnowszej odsłonie Vantage’a. Sucha masa auta wynosi 1530kg. Dzięki umieszczeniu silnika jak najbliżej środka pojazdu, jest rozłożona pomiędzy osiami w stosunku 50:50.
Dobre właściwości aerodynamiczne
Przedstawiciele Astona Martina przekonują, że właściwości aerodynamiczne były głównym czynnikiem branym pod uwagę w czasie projektowania bryły auta. Stąd przedni splitter kierujący strumień powietrza pod auto, tylny dyfuzor a także wiele mniejszych elementów, które poprawiają docisk auta do nawierzchni.
Samochód za ponad pół miliona
Cena nowego Astona Martina Vantage w Wielkiej Brytanii zaczyna się od 120 900 funtów, czyli ponad 560 tys. złotych. W standarodym wyposażeniu auto ma m. in. kamerę cofania, nawigację satelitarną i system multimedialny z łącznością Bluetooth. Samochód można już zamawiać, dostawy do klientów mają rozpocząć się w drugim kwartale przyszłego roku.