Atletyczny SUV od Audi

LeadPhoto Atletyczny SUV od Audi
Niemiecki producent kontynuuje ofensywę najmocniejszych modeli, wprowadzając po raz pierwszy serię RS do palety SUV-ów. RS Q3, bo tak nazywa się nowe auto, to najmniejsza "terenówka" z gamy Audi.
Content

Najmocniejsze Q3 otrzymało znany z poprzedniej generacji RS3 i najnowszego TTRS, pięciocylindrowy silnik o pojemności 2.5 litra. Jego moc ograniczono do 310 koni, a moment obrotowy wynosi 420 Nm. Dziwi taki zabieg producenta, zwłaszcza, że Q3 jest cięższe niż A3 sportback i TTRS. Nad przeniesieniem mocy na asfalt czuwa 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia S-tronic połączona z klasycznym dla Audi napędem na 4 koła Quattro. To co najważniejsze w serii RS czyli przyśpieszenie nie powinno zawieść oczekiwań. Od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy - to najlepszy wynik w klasie. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, a podwozie zestrojono zdecydowanie sportowo. Jednak dzięki funkcji Audi drive select, kierowca może wybrać tryb pracy obniżonego o 25 mm zawieszenia. Funkcja ta pozwala również na zmianę reakcji pedału gazu, czułości układu kierowniczego, oraz dźwięku wydobywający się z wydechu. O sportowych aspiracjach świadczy układ ESP w którym dodano tryb sportowy, a także możliwość całkowitej jego dezaktywacji. O skuteczność hamowania dbają przednie tarcze o średnicy 365 mm obejmowane wielotłoczkowym zaciskiem. Zastosowano tu ciekawą technologię mającą na celu obniżenie masy nieresorowanej - tarcze nie mają klasycznego okrągłego kształtu, lecz falisty.

Wygląd auta jest zdecydowanie bardziej muskularny, to zasługa nowych zderzaków oraz wielkich kół w rozmiarze 19- lub 20-cia cali. Łatwo dostrzec napis quattro na środkowym wlocie powietrza , aluminiowe relingi, spojler zamontowany na tylnej krawędzi dachu, dyfuzor i dużą, eliptyczną końcówkę rury wydechowej.

W wnętrzu króluje skóra, aluminium i alcantara. Plakietki RS nie pozwalają zapomnieć z jakim modelem mamy do czynienia. Aby zwiększyć sportowe doznania, kierownica została spłaszczona w dolnej części. Dla miłośników audio przygotowano opcjonalny zestaw od BOSE.

Zaskoczeniem może być pochodzenie auta, nie jest on produkowany w Niemczech a podobnie jak wszystkie Q3 w hiszpańskiej fabryce w Martorell. Audi
RS Q3 pojawi się w salonach jeszcze w tym roku. Ci którzy czują niedosyt mocy, muszą poczekać na pakiet od fabrycznego tunera Audi - MTM, który z tego silnika potrafi wycisnąć nawet ponad 450 dzikich rumaków.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!