Silnik TFSI o pojemności 1,4 litra oferowany jest z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów lub z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Jednostka napędowa wyposażona w system odłączanych na życzenie cylindrów „cylinderondemand”, montowana jest we wszystkich odmianach karoserii tego modelu – w wersji trzydrzwiowej, pięciodrzwiowej Sportback, w wersji Limousine oraz w eleganckiej wersji Cabriolet. Pojazd cechują dobre osiągi od 0 do 100 km/h w 8,1 s i prędkość maksymalna 220 km/h, jednak delikatnie obchodząc się z gazem auto ujawnia swój oszczędny charakter i zadowala się średnio 4,7 litra benzyny na 100 km, emitując 109g CO2 na kilometr.
Na rynku dostępne jest także Audi A3 ultra z silnikiem 1.6 TDI. W wersji trzydrzwiowej i w modelu Sportback, jednostkę tę montuje już od roku 2013. W przyszłości, w taki właśnie silnik wysokoprężny o mocy 81 kW (110 KM), wyposażane będzie Audi A3 Limousine. Bardzo ekonomiczny motor zadowala się średnio 3,3 litrami oleju napędowego na 100 kilometrów i emituje zaledwie 88 g CO2 na kilometr.
Modele ultra są przykładem szeroko zakrojonych działań i dążeń czterech pierścieni do konsekwentnego wdrażania równowagi środowiskowej w swoich produktach i w całym procesie produkcyjnym, przy jednoczesnym zapewnieniu jak największej radość z jazdy, tak typowej dla pojazdów tej marki.
W rodzinach modelowych A4, A5, A6 i A7, Audi ma już łącznie dwanaście modeli ultra z silnikami TDI i TFSI. We wszystkich zastosowano inteligentne rozwiązania techniczne obniżające zużycie paliwa i emisje spalin, co przynosi korzyści kieszeni klientów i środowisku naturalnemu. W tej chwili Audi oferuje razem aż 22 modele ultra.
Obok pojazdów hybrydowych etron typu plugin i napędzanych gazem modeli gtron, samochody ultra stanowią trzecią koncepcję pojazdów seryjnych realizujących w praktyce zasadę zrównoważonej mobilności spod znaku Audi.