Audi A3 Sportback g-tron zawiera w sobie zaawansowane technologie Audi, od technologii ultralekkiej konstrukcji, po systemy informacji kierowcy. Przede wszystkim jednak zastosowano w nim najnowsze rozwiązania dotyczące napędu na gaz. Obejmują one także konstrukcję zbiorników paliwa, których obudowa z wielowarstwowego materiału zapewnia wytrzymałość.
Inną innowacją techniczną jest zastosowany elektroniczny regulator ciśnienia gazu, który obniża wysokie ciśnienie, z jakim gaz wypływa ze zbiorników. Gdy ciśnienie w zbiorniku spadnie poniżej dziesięciu barów, sterownik silnika samoczynnie przełącza jednostkę na zasilanie benzynowe. Jak podaje producent, osiągi auta są dokładnie takie same na zasilaniu gazowym i benzynowym.
Dzięki mocy 81 kW (110 KM) i momentowi obrotowemu 200 Nm, Audi A3 Sportback g-tron osiąga prędkość maksymalną 190 km/h, a prędkość 100 km/h osiąga w 11 sekund. Zawartość dwutlenku węgla w spalinach, w trybie jazdy na gaz, wynosi mniej niż 95g na kilometr.
Nabywcy Audi A3 Sportback g-tron najprawdopodobniej będą tankować e-gaz na ogólnodostępnych stacjach paliwowych oferujących gaz ziemny na zasadzie ekologicznego rozliczenia, podobnie jak w przypadku poboru ekologicznej energii elektrycznej.
Ponadto, realizując projekt Audi e-gaz, koncern, jako pierwszy producent w branży motoryzacyjnej, tworzy łańcuch zrównoważonych nośników energii. Na początku tego łańcucha stoi energia elektryczna pozyskiwana z odnawialnych źródeł, jej produkty końcowe to ekologiczny tlen i syntetyczny e-gaz.
Dzięki e-gazowi z Wertle, miejscowości w Nowej Saksonii, 1500 egzemplarzy nowego Audi A3 Sportback g-tron będzie mogło przejechać nawet 15 tys. kilometrów w sposób neutralny pod względem emisji CO2.
Źródło:Audi