W plebiscycie Internetowy Samochód Roku 2015 Audi A4, dzięki liczbie 14 433 759 wyszukiwań, zdetronizowało Volkswagena Golfa, który od lat zajmował pozycję lidera tego rankingu. Użytkownicy serwisu otomoto.pl najczęściej poszukiwali egzemplarzy A4 wyposażonych w silniki diesla. Takich samochodów dotyczyła blisko połowa zapytań (47%). W przypadku rodzajów nadwozia, największą popularnością cieszyła się wersja sedan (57% wyszukiwań).
Przyznanie Audi A4 tytułu Internetowy Samochód Roku 2015 serwisu otomoto.pl, to odzwierciedlenie rosnącej popularności naszej marki w Polsce – mówi Leszek Kempiński, PR Manager Audi. Kierowcy coraz częściej szukają samochodów zaawansowanych technicznie, lepiej wyposażonych, bardziej prestiżowych. Jednym słowem, poszukują pojazdów z segmentu premium.
Sprzedaż nowych aut rodem z Ingolstadt i Neckarsulm w Polsce systematycznie rośnie i podwoiła się w okresie zaledwie czterech ostatnich lat. W roku 2015 nad Wisłą zarejestrowano o 16,2% więcej nowych egzemplarzy Audi (8020 sztuk) niż rok wcześniej. Jak podaj Instytut Samar, Audi A4 było też najczęściej rejestrowanym samochodem używanym, sprowadzonym do naszego kraju w roku 2015.
Twórcami rankingu Internetowy Samochód Roku są użytkownicy serwisu otomoto.pl, którzy w okresie od stycznia do grudnia 2015 poszukiwali za pomocą wyszukiwarki pojazdów o konkretnych parametrach lub zamieszczali na stronie ogłoszenia sprzedaży. Tegoroczną edycję stworzono na podstawie niemal miliarda zapytań