Audi A7 Sportback – stylowe i mocne

LeadPhoto Audi A7 Sportback – stylowe i mocne
Nowe Audi A7 Sportback łączy sportowe możliwości i emocje jakie wywołuje samochód typu coupé z komfortem limuzyny i użytkowymi właściwościami pojazdu typu Avant. Dzięki nowym jednostkom napędowym, nowej skrzyni biegów, nowym reflektorom i światłom tylnym oraz nowym systemom infotainment, to duże, pięciodrzwiowe coupé jest teraz jeszcze silniejsze i jeszcze bardziej atrakcyjne.
Content

Prezentując po raz pierwszy w roku 2010 model A7 Sportback, Audi rzuciło rękawicę Mercedesowi CLS. Jak pokazał czas był to właściwy krok, A7 sprzedaje się dobrze, a jego odświeżona wersja, która właśnie debiutuje na rynku, ma za zadanie podtrzymać zainteresowanie 5-drzwiowym coupé z Inglostadt. Długa maska silnika, sportowo, płynnie zarysowany słupek C i stromo opadający tył, nadają pojazdowi dynamiki. To pięciodrzwiowe auto, o długości 4,97 m, teraz, po odmłodzeniu, zyskało jeszcze bardziej na wyrazistości swego sportowego charakteru. 

Najbardziej rzucające się w oczy zmiany to: pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe, zderzaki, końcówki dużych rur wydechowych oraz reflektory. W standardzie montowane są teraz przednie reflektory diodowe, a na życzenie dostępne są reflektory Matrix LED, które optymalnie oświetlają drogę bez oślepiania innych uczestników ruchu drogowego. W połączeniu z reflektorami Matrix LED, Audi oferuje przednie kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Z tyłu pojazdu są one elementem wyposażenia seryjnego.

Karoseria nowego Audi A7 Sportback, zbudowana w znacznej mierze z aluminium oraz twardych i bardzo twardych stopów stali, jest tak skonstruowana, by maksymalnie tłumić hałas oraz zapewniać niewielką masę własną. Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa kryje bagażnik o podstawowej pojemności 535 l. Po złożeniu tylnych oparć, przestrzeń bagażowa powiększa się do 1390 l.

Sportowa stylistyka pojazdu znajduje odzwierciedlenie w jego wnętrzu. Tu stylistycznie dominuje pozioma linia obiegająca kierowcę i pasażera. Tablica rozdzielcza jest lekka i elegancka. Nowe materiały zastosowane we wnętrzu, m.in. listwa dekoracyjna z aluminium/drewna orzechowego Beaufort oraz skóra Valcona, przykuwają uwagę swym starannym wykończeniem. Do wyboru są aż cztery warianty siedzeń, a przednie fotele można opcjonalnie wyposażyć w wentylację i w funkcję masażu. Elementem wyposażenia seryjnego jest system obsługi MMI Radio, na życzenie uzupełniany o wyświetlacz head up, pokazujący wszystkie najważniejsze informacje na szybie, na wprost pola widzenia kierowcy.

Na początek, nowe Audi A7 Sportback oferowane jest z pięcioma mocnymi i efektywnymi jednostkami napędowymi – dwoma silnikami benzynowymi i trzema jednostkami wysokoprężnymi. 3.0 TFSI wspomagany kompresorem generuje 333 KM, a 4.0TFSI (w odmianie S7) aż 450. Diesle mają odpowiednio 218, 272 i 320 KM. Auto można kupić z napędem na przód lub wszystkie koła (quattro).

Nowe Audi A7 Sportback jeździ na kołach o średnicy od 17 do 21 cali. Wspomaganie układu kierowniczego posiada wysoce efektywny napęd elektromechaniczny. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego. Elementy dostępne opcjonalnie to: dynamiczny układ kierowniczy, dwa podwozia sportowe i zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. W modelu S7 Sportback zawieszenie znacznie usztywniono.

Nowe A7 można zamawiać już u dealerów, ceny rozpoczynają się od 260 tys. zł.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!