Audi i Hyundai nawiązują współpracę

LeadPhoto Audi i Hyundai nawiązują współpracę
Audi AG i Hyundai Motor Group nawiązują współpracę, rozwijając technologię ogniw paliwowych. Oba koncerny planują wzajemną wymianę patentów i licencji oraz przyznają sobie nawzajem dostęp do niekonkurencyjnych wobec siebie rozwiązań. Porozumienie w tej sprawie jest obecnie w toku rozpatrywania przez właściwe organa prawne.
Content

Atut w ofercie
Technika ogniw paliwowych jest najbardziej systematyczną z form mobilności elektrycznej, a tym samym jest potężnym atutem w naszej ofercie bezemisyjnej mobilności przyszłości segmentu premium – mówi Peter Mertens, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego. W naszych planach rozwoju FCEV (ang. Fuel Cell Electric Vehicle - pol. elektryczny pojazd z ogniwami paliwowymi) łączymy siły z innymi, silnymi partnerami, takimi jak Hyundai. Kooperacja to najlepszy sposób na wprowadzenie atrakcyjnych kosztowo innowacji i dokonanie w ten sposób przełomu w obszarze tej zrównoważonej techniki. 

Jesteśmy przekonani o tym, że nasze partnerstwo z Audi z sukcesem wskaże całemu światu wizję i zyski, jakie przynoszą FCEV – podkreśla Euisun Chung, wiceprezes Hyundai Motor Company. Niniejsza umowa jest kolejnym przykładem ogromnego zaangażowania Hyunadai’a w kreowanie bardziej zrównoważonej przyszłości, przy jednoczesnym zwiększaniu obecności napędzanych wodorem pojazdów w życiu konsumentów. To najszybsza droga do tworzenia świata, w którym emisja zanieczyszczeń do atmosfery będzie naprawdę zerowa.

Paliwo przyszłości
Duże zasięgi i krótki czas ładowania czynią wodór atrakcyjnym źródłem energii dla mobilności elektrycznej. Dotyczy to zwłaszcza większych samochodów, w których zalety masy pojazdu z ogniwami paliwowymi, nieodłącznie związane z ich konstrukcją, są szczególnie widoczne. Produkcja wodoru z odzysku oraz stworzenie odpowiedniej infrastruktury, to obok dalszego rozwoju techniki ogniw paliwowych kluczowe aspekty przyszłego, spodziewanego sukcesu rynkowego tego rozwiązania.

Ruszy nowa produkcja
Audi AG to firma, która w ramach Grupy Volkswagen wzięła odpowiedzialność za rozwój technologii ogniw paliwowych i która obecnie pracuje nad szóstą już ich generacją. Działające na rzecz całej Grupy Centrum Kompetencyjne Ogniw Paliwowych zlokalizowane jest na terenie fabryki Audi w Neckarsulm. Audi ma zamiar rozpocząć niewielką produkcję modelu napędzanego ogniwami paliwowymi już na początku kolejnej dekady. Koncern zapowiada, że będzie to sportowy SUV, którego największymi zaletami będą komfort segmentu premium oraz duży zasięg. Umowa o współpracy i wymianie z Hyundaiem skoncentrowana jest jednak na kolejnym etapie rozwoju tej techniki, który zakłada produkcję wysokowolumenową i szerszą ofertę rynkową tego typu pojazdów.

Koncepcje już były
Nad różnymi koncepcjami ogniw paliwowych Audi pracuje od prawie dwudziestu lat. Pierwszym, testowym samochodem marki napędzanym w ten sposób, było Audi A2H2 z roku 2004. Kolejne było Audi Q5 HFC z roku 2008. Wraz z Audi A7 Sportback h-tron quattro z 2014, pojawiła się nazwa „h-tron” symbolizująca modele z ogniwami paliwowymi. Litera „h” odnosi się tu do wodoru (hydrogenium). Z kolei pokazane w 2016 roku koncepcyjne Audi h-tron quattro prezentowało w pełni zintegrowane systemy napędzane ogniwami paliwowymi.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!