Audi na wystawie Techno Classica

LeadPhoto Audi na wystawie Techno Classica
Na odbywającej się w dniach od 26 do 30 marca największej na świecie wystawie oldtimerów w niemieckim Essen będzie można podziwiać wiele pięknych zabytkowych samochodów, między innymi legendarne pojazdy Audi.
Content

Najstarszym eksponatem Audi Tradition będzie zwycięzca Rajdu Alpejskiego - Audi Typ C z roku 1919. Ten stworzony w roku 1912 przez Augusta Horcha pojazd o mocy 35 KM, rozwijał prędkość maksymalną 80 km/h. Trzy razy z rzędu, w latach 1912-1914, Audi Typ C wygrało austriacki Rajd Alpejski, najtrudniejszy w owym czasie wyścig długodystansowy. Potrójne zwycięstwo zostało przypieczętowane dokładnie sto lat temu i przyniosło Audi puchar tryumfatora tego rajdu przyznany już na wieczność.

Kolejna gratka wystawy to Auto Union Silberpfeil Typ A, za kierownicą którego Hans Stuck, legendarny kierowca Auto Union rozpoczynał swą karierę. Ten pierwszy w historii samochód wyścigowy Auto Union typu Grand Prix z 1934 roku, wzbudzał wtedy sensację swym pionierskim charakterem i niezwykłą konstrukcją. Jego stworzony przez Ferdynanda Porsche 4,4-litrowy, doładowany, sześciocylindrowy silnik, miał moc 295 KM. Jednostkę napędową umieszczono bezpośrednio za kierowcą. Takie rozwiązanie, dziś standard np. w Formule 1, wyprzedało ówczesną myśl techniczną. Już podczas inauguracyjnego startu, Auto Union Silberpfeil Typ A z Hansem Stuck’iem za kierownicą, ustanowiło trzy rekordy prędkości. Pojazd, który w Essen zobaczą goście, to niestety tylko kopia tego wyścigowego samochodu, będąca własnością belgijskiej firmy D´Ieteren.

Ozdobą stoiska czterech pierścieni będzie Audi Rallye quattro A2. Nawet jeśli to najbardziej niepozorny spośród wszystkich rajdowych samochodów marki Audi, to niewątpliwie ma on na koncie najwięcej sukcesów. Przed trzydziestoma laty, Szwed Stig Blomqvist, zdobył za jego kierownicą puchar mistrza świata kierowców, a dla koncernu Audi tytuł mistrza świata producentów. Audi Rallye quattro A2 miało moc 360 KM, od zera do stu kilometrów przyspieszało w około 4,2 sekundy. Na wystawie Techno Classica zobaczyć będzie można też Audi 90 quattro IMSA-GTO. Mija właśnie dokładnie 25 lat, odkąd siadający za jego sterami kierowcy: Hans-Joachim Stuck, Walter Röhrl i Hurley Haywood zmierzali po zwycięstwa na amerykańskich torach. Stuck, tylko w sezonie 1989, zaliczył za jego kierownicą siedem wygranych.

Na pamiątkę, zwiedzający wystawę będą mogli kupić limitowany model z serii Audi Tradition. Tegoroczna limitowana seria, tym razem pomarańczowych miniaturek Audi 200 quattro TransAm w skali 1:43, będzie liczyła tradycyjnie 333 egzemplarze.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!