Audi pełne pomysłów

LeadPhoto Audi pełne pomysłów
Nanuk quattro concept to kolejna wizja rozwoju samochodów sportowych Audi według ich płodnych ostatnimi czasy stylistów.
Content

Jeszcze przed rozpoczęciem IAA we Frankfurcie pisaliśmy o studyjnym Audi Quattro, które w prostej linii nawiązuje do legendarnego modelu o tej samej nazwie. Minęło kilka dni, a na Salonie Samochodowym ujrzeliśmy kolejne auto studyjne o zdecydowanie sportowym charakterze – Nanuk Quattro. Pojazd jest połączeniem sportowej drapieżności rodem z torów wyścigowych i codziennej wszechstronności. Pod maską spoczywa silnik V10 TDI, czyli oszczędny Diesel. Połączenie sportowych osiągów, drapieżnej linii nadwozia i silnika wysokoprężnego nie jest niczym nowym – ale wciąż zadziwia.

Nadwozie Nanuk powstało we współpracy stylistów z Ingolstadt z projektantami włoskiego Italdesigne Giugiaro. Efektem tych prac jest dwuosobowe auta o bardzo sportowej linii i ku zaskoczeniu z silnikiem umieszczonym centralnie tuż przed tylną osią. Stąd w bocznej strukturze nadwozia pojawiły się wloty powietrza umieszczone za drzwiami. Silnik V10 o pojemności pięciu litrów dysponuje mocą 544 KM i już przy obrotach 1500 obrotów generuje moment obrotowy wynoszący 1000 Nm. Motor posiada doładowanie Biturbo, które załącza się za pośrednictwem systemu zmiennych faz rozrządu. Napęd jest przenoszony na cztery koła. I właśnie dlatego ten ważący 1900 kilogramów „pocisk” przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie niespełna 4 sekund, osiągając maksymalną prędkość 305 km/h. Szkielet auta wykonano z aluminium, a nadwozie pokryto tworzywem wzmocnionym włóknem węglowym. Pojazd mierzy 4541 mm długości, 1990 mm szerokości i zaledwie 1337 mm wysokości. Innym elementem podkreślającym sportowy charakter są opony innej szerokości z przodu (235/50 R22) i z tyłu (295/45 R22). Audi Nanuk posiada ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym, które przystosowane są do pracy w wysokich temperatura. Pneumatyczne zawieszenie pozwala regulować wysokość nadwozia i twardość układu w trzech pozycjach. W porównaniu z neutralnym, można je obniżyć o 30 mm lub podnieść o 40 mm. System może także samodzielnie regulować wysokość zawieszenia, kierując się przy tym prędkością i danymi prospektywnymi o drodze dostarczanymi przez system nawigacji. Wśród ciekawych rozwiązań są skrętne tylne koła, które wirtualnie skracają rozstaw osi o blisko 100 centymetrów, a średnica zawracania wynosi dziesięć metrów.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!