Audi prezentuje koncept prologue Avant

LeadPhoto Audi prezentuje koncept prologue Avant
Dynamiczna elegancja stylistyki i wiele najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Studyjne Audi prologue Avant z wydłużonym dachem, pokazane na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, daje przedsmak przyszłości i odczucie nowego, wypełnionego emocjami języka stylistycznego, zaprezentowanego przez Audi wraz z tym pojazdem.
Content

Ten duży pięciodrzwiowy samochód z wydłużonym dachem i ekstremalnie płaskimi słupkami D daje wrażenie pełnej siły atletyczności i płynnej elegancji. Jego stylistyka wyraża ścisły związek Audi z napędem quattro. 

W Audi prologue Avant zamontowano najbardziej wydajną wersję napędu hybrydowego zapożyczonego z Audi Q7 etron quattro. Jednostka wysokoprężna 3.0 TDI i silnik elektryczny, generują razem moc systemową 455 km oraz systemowy moment obrotowy 750 Nm. Wyposażony w taki napęd pojazd studyjny, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,1 sekundy. Dynamiczny układ kierowniczy działający na cztery koła, dzięki któremu także tylne koła mogą skręcać pod kątem maksymalnie pięciu stopni, zapewnia dobrą zwrotność i dużą stabilność jazdy.

Audi prologue Avant nawiązuje do tradycji nadzwyczajnych koncepcji stylistycznych i przestrzennych, np. modelu Avant z 1982 roku, i interpretuje je na nowo. Audi prologue Avant jest nieco większe niż dwudrzwiowe Audi prologue coupé. Ma 5,11 m długości, 1,97 m szerokości, 1,40 m wysokości, a rozstaw osi to 3,04 m. Cztery pojedyncze fotele wewnątrz, czworo drzwi oraz duża pokrywa bagażnika dopełniają całości koncepcji. 

Długa część przednia i kopuła dachu, która szybko opada i przez ekstremalnie płasko ułożone słupki D ciągnie się ku tyłowi: sylwetka pojazdu studyjnego – patrząc na nią z boku - sprawia atletyczne wrażenie. Proporcje są tak wyważone, że w równym stopniu akcentują przednie i tylne koło. To wyraźny sygnał obecności napędu quattro. 

Wnęki kół są szerokie i wysunięte mocno na zewnątrz. Na nich osadzono lusterka pomniejszające optycznie blaszane boki. Muskularnie wyglądające koła mają średnicę 22 cali, a opony rozmiar 285/30. Pięć ramion każdej z felg wygląda niczym szprychy o ostrych krawędziach. To kolejny stopień rozwoju współczesnej stylistyki wzorującej się na wyglądzie wirnika. 

Wnętrze Audi prologue Avant wygląda niczym luksusowy apartament. Napięte, choć spokojnie przebiegające płynne linie i smukłe figury geometryczne nadają mu wrażenia przestrzeni, lekkości i spokoju. Długa konsola środkowa, ze swoim przełamaniem, wydaje się unosić w powietrzu, podobnie jak smukłe przednie siedzenia, których szyny zamontowano przy tunelu środkowym i przy progach.

Tablica rozdzielcza rozciąga się od prawego do lewego boku pojazdu, co podkreśla jego szerokość. Dwustopniowo obniża się ona w kierunku kierowcy i przedniego pasażera. Górna płaszczyzna niczym dach leży nad Audi virtual cockpit future i szerokim pasem nawiewów. Tworzy ona część tzw. „wraparound” – linii, która na kształt horyzontu okala wnętrze przedziału pasażerskiego oraz bagażnika. 

Dwoje pasażerów z tylu pojazdu ma do dyspozycji pojedyncze fotele i dużo przestrzeni. 

Pojazd studyjny od 0 do 100 km/h przyspieszał w 6,6 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Według testów zużycia paliwa NEDC stosowanych dla pojazdów hybrydowych typu plug-in, Audi prologue Avant na 100 km potrzebuje jedynie 1,6 litra paliwa i emituje zaledwie 43 gramy dwutlenku węgla na kilometr. Umieszczony z tyłu akumulator litowo-jonowy magazynujący 14,1 kWh energii, zapewnia temu pojazdowi, poruszającemu się w trybie jazdy czysto elektrycznej, zasięg 54 km. 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!