Audi prezentuje nowe R18 do walki w WEC.

LeadPhoto Audi prezentuje nowe R18 do walki w WEC.
25 i 26 marca, podczas prologu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA – WEC, który rozegrany zostanie we francuskim Le Castellet, nowe Audi R18 po raz pierwszy spotka się ze swoimi przeciwnikami. Wcześniej jednak, ten sportowy bolid klasy LMP1 miał swą internetową premierę na Audi MediaTV.
Content

Nowe R18 zrywa z nazwą e-tron i otwiera całkowicie nowy rozdział w historii bolidów LMP1 marki Audi.

Po raz pierwszy zamiast koła zamachowego gromadzącego energię zastosowano układ baterii litowo-jonowych, zmiany te pozwoliły zwiększyć ilość odzyskiwanej energii na okrążeniu z 4 do 6 MJ (wartości dotyczą odzyskiwania energi na jednym okrążeniu toru de la Sarthe – Le Mans). Pomimo spadku mocy jednostki V6 TDI (z 558 KM do 514 KM) łączna moc zespołu hybrydowego przekracza 1000 KM. Dzięki ogromnej wydajności jednostki napędowej powrócono do 6 przełożeń w skrzyni biegów, która pozwoliła zredukować kilka kg w stosunku do stosowanej w sezonie 2015 przekładni 7 biegowej. 

Nowy bolid waży 875 kg, z zewnątrz wzrok przykuwa zupełnie nowy nos – zwężony, przypominający nosy stosowane w F1. Tyle błotniki zaczynają się kilkanaście cm bliżej przodu, na wysokości wlewu paliwa. Miejsce kierowcy przesunięto ku tyłowi. Całość zmian wpływa na rozłożenie masy jak i sił docisku, jednak wymary auta pozostały bez zmian – długośc 4650 mm, szerokość 1900 mm i wysokości 1050mm.

Audi zapewnia, że ich nowy bolid zużywa 10% mniej energii niż zeszłoroczna konstrukcja, pierwszą okazją do weryfikacji tych zapewnień, jak i sprawdzenia auta na tle konkurencji będzie inauguracyjny prologu cyklu WEC, który odbędzie się w ten weekend we francuskim Le Castellet.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!