Audi R8 LMX – laserowe spojrzenie

LeadPhoto Audi R8 LMX – laserowe spojrzenie
570 KM mocy, od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Audi R8 LMX zapewnia zapierającą dech w piersiach dynamikę i pionierskie rozwiązania techniczne. Jako pierwszy na świecie seryjnie produkowany model, ten pojazd z limitowanej edycji wyposażony jest w laserowe światła drogowe. Na ulicach Audi R8 LMX pojawi się dopiero latem, ale zamawiać można je już teraz.
Content

Audi jest pionierem w dziedzinie rozwoju samochodowych technik oświetlenia. W roku 2008, Audi R8 jako pierwszy na świecie pojazd seryjny, wyposażono w w pełni diodowe reflektory, a w roku 2012 dodano mu kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Wprowadzając reflektory diodowe Audi Matrix LED, które zadebiutowały w roku 2013 w odmłodzonym Audi A8, cztery pieścienie zapoczątkowały nowy rozdział rozwoju samochodowego oświetlenia. W modelu R8 LMX, Audi wprowadza kolejne ulepszenie: światła drogowe generowane są przez wiązkę laserową, poprawiając tym samym zasięg oświetlenia. Dla samochodu sportowego, takiego jak R8 LMX, to wręcz idealne rozwiązanie.

Prowadząc prace nad rozwojem innowacji dotyczących świateł samochodowych, inżynierowie Audi ściśle współpracują z kolegami z działu sportów motorowych. Stąd kombinacja diodowych i laserowych światłe drogowych, zamontowana w nowym Audi R18 etron quattro, zostanie po raz pierwszy sprawdzona w akcji w dniach 14 i 15 czerwca, w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu w Le Mans. W ten sposób Audi zdaje się potwierdzać pewną tradycję, by nowe rozwiązania kierowane później do produkcji seryjnej, wypróbowywać najpierw w pojazdach wyczynowych. 

W nowych, laserowych światłach drogowych, znajdujący się w każdym reflektorze moduł laserowy generuje snop światła o zasięgu dwa razy większym niż ten generowany przez reflektory diodowe. W każdym module zastosowano cztery silne diody laserowe. Przy średnicy zaledwie 300 mikrometrów generują one niebieskie światło laserowe o długości fali 450 nanometrów. Fosforowy konwerter przemienia je w białe światło drogowe o temperaturze barwy 5500 kelwinów, idealne dla ludzkiego oka, pozwalające kierowcy lepiej rozpoznawać kontrasty i mniej meczące wzrok. Światła laserowe w Audi R8 LMX, aktywujące się powyżej prędkości 60 km/h, są uzupełnieniem diodowych świateł drogowych i korzystnie poszerzają oraz wydłużają pole widzenia kierowcy, wydatnie podnosząc w ten sposób bezpieczeństwo jazdy. Inteligentny zespół sensorowych kamer rozpoznaje innych uczestników ruchu drogowego i odpowiednio dostosowuje długość i intensywność wiązki światła.

Nowy, topowy model wyróżnia się także swym wyglądem. Pokryty jest lakierem z kolekcji Audi exclusive w kolorze niebieskim Ara z efektem kryształowym. Duży, na stałe zamocowany spojler zwiększa docisk aerodynamiczny na tylną oś. Wykonano go z matowego tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK). Z tego samego materiału zrobiono nakładkę na spojler przedni, listwy boczne, pokrycie maski silnika, obudowę lusterek bocznych, wloty powietrza, wykończenia tyłu pojazdu i dyfuzor. Pojedynczo obramowaną osłonę chłodnicy Singleframe, kratownice wlotów powietrza z przodu i kratownice wylotów z tyłu, polakierowano na kolor szarego tytanu. Sportowy układ wydechowy wyposażono w lśniące czernią końcówki rur wydechowych.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!