Zamiarem Audi jest utrzymanie w przyszłości najwyższej rentowności użytkowania silników Diesla przez klientów, a jednocześnie zwiększenie wpływu na poprawę jakości powietrza. Audi jest również przekonane, że program ten przeciwdziałać będzie prawdopodobnym zakazom poruszania się samochodów z jednostkami wysokoprężnymi. Silniki Diesla, ze swymi niskimi współczynnikami spalania, pomogą osiągnąć ambitne wytyczne dotyczące emisji CO2 w Europie. To kolejna przesłanka, kierująca Audi przy wdrażaniu programu modernizacji.
Audi, przez wiele miesięcy intensywnie testowało wszystkie koncepcje napędów wysokoprężnych pod kątem możliwych niezgodności z normami. Począwszy od roku 2016, przeanalizowano wszystkie dane oraz zbadano wszystkie możliwe kombinacje silników i skrzyń biegów. W procesie tym, Audi ściśle współpracowało z władzami, w szczególności z niemieckim Federalnym Urzędem Transportu Samochodowego (KBA), i raportowało im stan przeglądu. Całościowy pakiet środków naprawczych zawiera również rozwiązania zaproponowane dobrowolnie przez Audi. Część z nich została już władzom przekazana, a zaproponowane środki naprawcze ujęte w ich decyzjach. Audi zdaje sobie sprawę, że śledztwo KBA nie zostało jeszcze zakończone. Jeśli dochodzenie oznaczać będzie kolejne konsekwencje, Audi oczywiście w ramach programu modernizacyjnego jednostek EU5/EU6 jak najszybciej wdroży wymagane rozwiązania techniczne, mając na uwadze przede wszystkim dobro swoich klientów.
*) nie dotyczy Stanów Zjednoczonych i Kanady