Audi S3 limusine

LeadPhoto Audi S3 limusine
Kolejny przedstawiciel gamy usportowionych Audi nazywa się S3 i występuje w klasycznym nadwoziu sedan.
Content

Sercem Audi S3 Limousine jest jednostka napędowa 2.0 TFSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Poprzednia jej wersja, pięć razy z rzędu zyskała w swojej klasie międzynarodowy tytuł dla najlepszego silnika „International Engine of the Year“, a parametry nowej jednostki 2.0 TFSI są jeszcze lepsze. Maksymalna moc 221 kW (300 KM) jest dostępna w zakresie pomiędzy 5500 a 6200 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 380 Nm w zakresie od 1800 do 5500 obr./min.

Współpracujący z automatyczną przekładnią S tronic silnik sprawia, że Audi S3 Limousine od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h. Według testów zużycia paliwa NEDC, czterodrzwiowa limuzyna wyposażona w skrzynię S tronic, na pokonanie 100 kilometrów potrzebuje jedynie 6,9 l benzyny.

Podwozie doskonale harmonizuje z mocnym napędem. Audi S3 Limousine spontanicznie i precyzyjnie reaguje na skręt kół i z dużą stabilnością, nawet przy znacznej prędkości pokonuje rożnego rodzaju zakręty, wymagając przy tym od kierowcy nieznacznych tylko ruchów kierownicą.

Decydującym czynnikiem jest tu wyważony podział obciążeń między osią przednią i tylną, w stosunku 59 do 41 procent. To efekt pozycji montażowej silnika. Zamontowano go w pochyleniu większym o dwanaście stopni do tyłu niż dotychczas. Dodatkowo, przednie zawieszenie przesunięto ku przodowi pojazdu.

Sportowe podwozie S obniża karoserię modelu S3 Limousine o 25 mm, w porównaniu z Audi A3 Limousine. Dzięki seryjnemu, progresywnemu wspomaganiu układu kierowniczego, pojazd jest jeszcze zwinniejszy. Przekładnia zębata układu wspomagania jest tak ułożona, że przełożenie zmienia się zależnie od ruchu kierownicy i jest coraz bardziej bezpośrednie wraz z jej skręcaniem. Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 340 mm są stosunkowo duże. Ich czarne, lakierowane zaciski hamulcowe (opcjonalnie także czerwone) zdobi emblemat S3.

We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele z logo S3, tarcze przyrządów mają ciemnoszary, metaliczny kolor charakterystyczny dla modeli S, a ich skale i wskazówki są białe. Skórzana, sportowa kierownica z emblematem S3, to także standard w tym modelu. Koło dostępnej w opcji, skórzanej wielofunkcyjnej kierownicy sportowej jest spłaszczone u dołu. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów S tronic, zaopatrzona jest opcjonalnie w manetki z wstawkami z aluminium. Charakterystyczne dla modeli S elementy to także pedały i podnóżki ze szczotkowanej stali szlachetnej.

Sprzedaż nowego, topowego modelu z rodziny Audi A3 rozpocznie się w pierwszym kwartale 2014 roku.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!