Audi SQ7 TDI w nowej odsłonie

LeadPhoto Audi SQ7 TDI w nowej odsłonie
Audi SQ7 TDI z silnikiem wysokoprężnym V8 o mocy 435 KM. Duży SUV ma teraz nową stylistykę. We wnętrzu wyposażono go w sportowe fotele, system MMI navigation plus, obsługę dotykową oraz w Audi virtual cockpit z dodatkowym widokiem „performance”. Jednostka napędowa 4.0 TDI z elektrycznie napędzaną sprężarką zapewni dynamiczne przyspieszenie.
Content

Audi SQ7 TDI w nowej odsłonie

Audi SQ7 TDI z silnikiem wysokoprężnym V8 o mocy 435 KM. Duży SUV ma teraz nową stylistykę. We wnętrzu wyposażono go w sportowe fotele, system MMI navigation plus, obsługę dotykową oraz w Audi virtual cockpit z dodatkowym widokiem „performance”. Jednostka napędowa 4.0 TDI z elektrycznie napędzaną sprężarką zapewni dynamiczne przyspieszenie.

Diesel biturbo V8 z elektrycznie napędzaną sprężarką

Pod maską nowego Audi SQ7 TDI znalazł się duży silnik diesla. 4.0 TDI – jednostka napędowa V8 z dwoma turbosprężarkami – generuje moc 435 KM i 900 Nm w zakresie od 1250 do 3250 obr./min. Ten duży SUV od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Audi uzależnia spalanie w zależności od wyposażenia, SQ7 TDI ma teoretycznie zużywać od 7,6 do 7,4 litra paliwa na każde 100 kilometrów.

Działanie elektrycznej sprężarki

48-woltowy subsystem elektryczny zapewnia energię dla elektrycznie napędzanej sprężarki (EPC) wspomagającej dwie turbosprężarki w momencie, gdy kierowca energiczniej wciśnie pedał gazu (większe obciążenie), a dostępna energia spalin jest wciąż niska. W takim przypadku sprężarka zapewnia dodatkowy dopływ powietrza, które jest ważnym czynnikiem spalania. Dzięki temu, olbrzymi moment obrotowy jest dostępny praktycznie na zawołanie, zwłaszcza podczas ruszania i podczas przyspieszania przy niskiej prędkości obrotowej silnika.

Elektrycznie napędzana sprężarka zamontowana jest na ścieżce zasysanego powietrza. Kompaktowy silnik elektryczny w 250 milisekund przyspiesza wirnik sprężarki do 70 000 obr./min. Dwa wzmacniacze umieszczone w układzie wydechowym modulują brzmienie ośmiocylindrowego silnika.

Cztery koła skrętne

Za przekazanie mocy na jezdnie odpowiadać będzie ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic i stały napęd na cztery koła quattro. Producent uważa, że układ czterech kół skrętnych sprawi, że manewrowanie tym dużym SUV-em będzie  atwiejsze, ponieważ przy niskich prędkościach koła tylne mają skręcać nawet o 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu kół przednich, co zwiększa zwrotność pojazdu. Natomiast przy prędkościach wysokich, np. na autostradzie, koła te skręcają lekko w tym samym kierunku co koła przednie, zwiększając stabilność. Opcjonalny, zaawansowany pakiet zawieszenia obejmuje aktywną, elektromechaniczną stabilizację przechyłu. Zmniejsza ona drgania masy pojazdu podczas jazdy na wprost po nierównej drodze i wykorzystuje optymalną kompensację przechyłu w celu zmniejszenia kąta przechyłu podczas pokonywania zakrętów w trybie jazdy sportowej.

Podczas szybkiego pokonywaniu zakrętów, sportowy mechanizm różnicowy aktywnie rozprowadza moc pomiędzy tylnymi kołami. W ten sposób Audi SQ7 TDI jest dosłownie wciskane w zakręt, co eliminuje jakiekolwiek oznaki podsterowności. W przypadku nadmiernej nadsterowności, sportowy mechanizm różnicowy stabilizuje tego dużego SUV-a, przenosząc moc momentu obrotowego na koło znajdujące się po wewnętrznej stronie zakrętu

Wnętrze

Wnętrze Audi SQ7 TDI utrzymane jest w kolorystyce ciemnej skóry i Alcantary. Ozdobne, podkreślające sportowy charakter pojazdu panele wykonano z matowego, szczotkowanego aluminium lub opcjonalnie z carbonu. Dostępny na życzenie pakiet oświetlenia konturowego/nastrojowego, w trzydziestu różnych, regulowanych kolorach podświetla główne linie stylistyczne i powierzchnie.

Seryjne wyposażenie modelu – oprócz sportowych foteli – obejmuje również podświetlane listwy progowe z aluminiowymi wstawkami i z logo S w przodzie pojazdu. Pedały, oparcie lewej stopy i osłonę krawędzi bagażnika wykonano ze stali nierdzewnej. Opcjonalne fotele S sport plus mają zintegrowane zagłówki, wytłaczane logo S na oparciach i obite są skórą. Spektrum kolorów sięga od czerni, przez kolor szary Rotor, aż po oferowany tylko dla modeli typu S kolor czerwony Arras. Podłokietnik środkowy zaprojektowano tak, by pasował do stylistyki całego pojazdu. Fotele S sport plus mogą być również wyposażone w funkcję klimatyzacji i masażu.

Szeroką ofertę uzupełnia wiele opcji, wśród których jest na przykład czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, funkcja wspomagania cichego zamykania drzwi, system nagłośnienia Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System oraz pakiet jakości powietrza z aromatyzacją i jonizatorem. Jako alternatywę dla reflektorów matrycowych LED Matrix z dynamicznymi kierunkowskazami, Audi oferuje reflektory LED HD Matrix ze światłem laserowym.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!