Audi stworzyło limitowane R8 Decennium z okazji urodzin silnika V10

LeadPhoto Audi stworzyło limitowane R8 Decennium z okazji urodzin silnika V10
Silnik V10 o mocy 620 KM, brązowe dodatki stylistyczne wewnątrz i na zewnątrz oraz ograniczona ilość wyprodukowanych egzemplarzy - tak Audi świętuje sukces silnika V10, wprowadzając do oferty Audi R8 V10 Decennium. Limitowana wersja zaledwie 222 egzemplarzy jest prezentowana w tym samym czasie, w którym na rynek wchodzi nowe Audi R8. Jego nazwa „Decennium” pochodzi z łaciny i oznacza „dekadę”.
Content

Do wyboru, do koloru
Limitowana wersja występuje jako coupé, polakierowane w szarym kolorze Daytona grey z efektem matowym. Frezowane 20-calowe felgi oraz kolektor dolotowy silnika 5.2 FSI wykończone są z kolei w matowym brązie. Przedni spojler, progi i dyfuzor mają barwę błyszczącej czerni, a pierścienie i znaczki Audi umieszczone na karoserii są czarne. Obudowy bocznych wlotów powietrza i obudowy zewnętrznych lusterek zrobione są z błyszczącego włókna węglowego. Oprócz koloru Daytona Grey, nadwozie może być polakierowane w następujących barwach: szary Daytona Grey z efektem perłowym, szary Suzuka Grey metallic, srebrny Floret Silver metallic, czarny Mythos Black metalllic, niebieski Ascari Blue metallic i szary Kemora Grey metallic.

Przeszycia w kolorze miedzi
Wnętrze Audi R8 V10 Decennium jest w całości utrzymane w czerni z dodatkami z błyszczącego włókna węglowego. Pikowane fotele sportowe są błyszcząco czarne, a przeszycia kontrastową nicią w barwie błyszczącej miedzi mają kształt rombów. Dźwignia zmiany biegów, kierownica pokryta Alcantarą z czarną wstawką na godzinie 12 oraz podłokietniki: środkowy oraz w drzwiach, również mają przeszycia o kolorze miedzi.

Audi R8 Decennium - piękno tkwi w szczegółach
Logo Decennium zdobi konsolę środkową, drzwi, wstawki z błyszczącego włókna węglowego na progach oraz projektor świetlny logo w drzwiach. Znaczek na konsoli środkowej wyraźnie odróżnia się od utrzymanego w kolorze błyszczącego włókna węglowego otoczenia: jest częściowo matowy, a ten rodzaj matu otrzymano metodą opatentowaną przez koncern z Ingolstadt. Matowiona powierzchnia obrabiana jest wg. tej metody specjalnym proszkiem o grubości ziaren rzędu tysięcznych milimetra. Światło w drzwiach wyświetla na nawierzchni drogi logo „Decennium” oraz kolejny numer limitowanej serii, którym opatrzony został ten konkretny egzemplarz. Jak we wszystkich Audi R8, standardem są Audi virtual cockpit i system nawigacji MMI navigation plus.

V10 pod maską
Sercem Audi R8 V10 Decennium jest wolnossący silnik 5.2 FSI. Moc jednostki 620 KM oraz maksymalny moment obrotowy rzędu 580 Nm, rozpędzają limitowany model od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy. Prędkość maksymalna auta to 331 km/h.

Limitowana edycja trafi do sprzedaży w tym samym momencie, w którym na rynek wejdzie nowe Audi R8. Samochód ma teraz bardziej wyrazisty wygląd, a osiągi i możliwości zawieszenia zostały ponownie udoskonalone. Auto może być wyposażone w jeden z dwóch wolnossących silników benzynowych: pierwszy o mocy 570 KM, a drugi o mocy 620 KM. Opcjonalnie dostępne są różne modyfikacje wnętrza pojazdu.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!