W tym samym 1967 roku, Ro 80, jako pierwszy niemiecki samochód, został przez międzynarodowe jury wyróżniony tytułem „samochodu roku”. Innowacyjny jak na owe czasy model wyznaczał nowe standardy trzymania się drogi, bezpieczeństwa, komfortu i osiągów. Do dziś, dzięki futurystycznej, klinowatej linii karoserii, uważany jest za kamień milowy stylistyki motoryzacyjnej. NSU Ro 80 produkowano w zakładach w Neckarsulm w latach 1967 – 1977. Przez dziesięć lat z taśmy produkcyjnej zjechało 37 406 egzemplarzy tego modelu. W gronie pojazdów wystawionych w tym roku przez Audi Tradition znalazły się również: NSU TTS, Audi 200 5T, Audi 100 CS quattro oraz Audi Coupé 5 E, prowadzone przez byłego rajdowego mistrza Europy, Jochi Kleinta.
Wyczekiwanie na start dwunastego już rajdu Donau Classic jest ogromne. „Czekamy w napięciu na tych kilka zbliżających się dni, które rozegrają się w naszych rodzinnych okolicach. Jesteśmy dumni, że ponownie dane nam jest zostać głównym sponsorem tej imprezy” - mówi Thomas Frank, szef Audi Tradition. Blisko 250 zawodników, również z zagranicy, czyni Donau Classic jednym z największych rajdów samochodów zabytkowych w Niemczech. Receptą organizatorów na sukces są pieczołowicie wyszukane odcinki. Mety etapów tegorocznego rajdu to technologiczny park Audi w Neuburgu oraz Audi Forum w Ingolstadt.
Całość rozpoczyna się w czwartek, 22 czerwca, na odcinku Donau-Ries. Następnie samochody zabytkowe ruszają w kierunku zachodnim, do Kaisheim i na koniec do Audi driving experience w Neuburgu an der Donau. W piątek, 23 czerwca, rozegrany zostanie odcinek Altmühltal-Limes. W sobotę, 24 czerwca, trasa prowadzi do krainy chmielu w Hallertau. Metą tych dwóch etapów jest każdorazowo Audi Forum w Ingolstadt.