Audi Tradition wystawia Auto Union Typ C

LeadPhoto Audi Tradition wystawia Auto Union Typ C
Audi Tradition ponownie sprowadza Auto Union Typ C w austriackie Alpy. W dniach 22 i 23 września 2017, podczas Großglockner Grand Prix, Hans Joachim Stuck poprowadzi replikę tego historycznego samochodu wyścigowego.
Content

Od roku 1936, Auto Union startujące w Grand Prix napędzał szesnastocylindrowy silnik. Sześć litrów pojemności i 520 KM umożliwiało osiągnięcie maksymalnej prędkości ponad 300 km/h. Samochód ten odnosił wiele sukcesów w popularnych wówczas wyścigach górskich. Spora w tym zasługa doskonałych kierowców. Hans Stuck, za kierownicą Auto Union Typ C, zwyciężył w wyścigu Großglockner 28 sierpnia 1938 roku. Pokonując odcinek długości 12,6 km z 92 zakrętami i 14 nawrotami, wspiął się na wysokość 1258 metrów, ze średnią prędkością 74,67 km/h. Wiele kolejnych zwycięstw Hansa Stucka osiągniętych w wyścigach górskich w latach ’60 XX w., potwierdziło jego przydomek „król gór”.

Od roku 2012, na Großglockner ponownie startują historyczne samochody wyścigowe. Stery zwycięskiego bolidu z rąk ojca Hansa Stucka przejął jego syn Hans-Joachim Stuck. Podczas zmagań na odcinku Grand Prix wyznaczonym w 1938 roku, będzie nosił oryginalne gogle i rękawiczki ojca. Jazda Auto Union Typ C jest dla Stucka czymś wyjątkowym. Możliwość prowadzenia samochodu mojego ojca zawsze bardzo mnie wzrusza. Do tego jeszcze na Großglockner! – mówi były kierowca fabryczny Audi i Formuły 1. 

Podczas Großglockner Grand Prix, na gości oczekuje również inny samochód wyścigowy marki Auto Union z okresu międzywojennego. W padoku Audi Tradition, obok Auto Union Typ C z 1936 roku, pokazany będzie też Typ D Doppelkompressor z roku 1939. Jego 12-cylindrowy motor generował moc 485 KM z zaledwie trzech litrów pojemności skokowej i rozpędzał samochód do prędkości maksymalnej 330 km/h.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!