Audi TT quattro sport concept debiutuje w Genewie

LeadPhoto Audi TT quattro sport concept debiutuje w Genewie
Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie koncern Audi zaprezentował wyjątkowy pojazd koncepcyjny Audi TT quattro sport concept.
Content

Według producenta, koncepcyjne Audi TT quattro sport concept to samochód wyścigowy zaprojektowany z myślą o entuzjastach sportów motorowych, do czego nawiązuje również atletyczna sylwetka polakierowanego w całości na kolor biały z efektem kryształowym modelu. Wnętrze zredukowano do najistotniejszych elementów i odchudzono z licznych części zbędnych na torze wyścigowym.

Audi TT quattro sport concept napędzamy jest jednostką 2.0 TFSI, która generuje moc 309 kW (420 KM) przy 6700 obr./min. Samochód waży 1344kg. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 3,7 sekundy. Bazą dla możliwości tej jednostki jest seria produkcyjna silników EA888 trzeciej generacji. Zastosowano w niej nowoczesne rozwiązania techniczne, jak system zmiennego sterowania zaworami Audi Valvelift System (AVS), wałki rozrządu z możliwością przestawienia dwóch krzywek wlotu, czy podwójny system wtrysku (FSI plus MPI). Jednostka z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem spontanicznie reaguje na dodawanie gazu, osiągając maksymalnie aż 7200 obr./min. W modelu wykorzystano kompaktową, automatyczną skrzynię biegów S tronic.

Zawieszenie przednie Audi TT quattro sport concept to konstrukcja McPhersona z aluminiowymi komponentami. Zwarte zestrojenie pojazdu wpłynęło na umieszczenie nadwozia niżej niż w seryjnych modelach TT. 54% ciężaru spoczywa na osi przedniej, 46% na tylnej. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, który można częściowo lub całkowicie wyłączyć, uzupełnia sportowe właściwości podwozia.

W celu zachowania zasady lekkiej konstrukcji, karoseria modelu stworzona zostaa zgodnie z koncepcją modułówą. Przednia część karoserii to stal. Podłoga przedziału pasażerskiego zawiera elementy wykonane z twardych, hartowanych stopów stali, które dzięki swej wysokiej wytrzymałości mogą mieć cienkie ściany, a tym samym mniej ważyć. Górna część przedziału, cała warstwa zewnętrzna karoserii oraz drzwi i pokrywy wykonano z aluminium w trzech typowych dla Audi formach: węzłów odlewanych, tłoczonych profili i blach.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!