Audi TT Sportback concept

LeadPhoto Audi TT Sportback concept
Szybki, sportowy, czteromiejscowy i pięciodrzwiowy samochód – na Paryskim Salonie Motoryzacyjnym Audi prezentuje model TT Sportback concept. Wygląd zewnętrzny tego studyjnego auta nawiązuje do klasycznego TT, ma jednak nową, wydłużoną formę. Pojazd napędzany jest wysokiej mocy jednostką 2.0 TFSI, generującą moc 400 KM.
Content

- Model TT to jedna z ikon stylistyki motoryzacyjnej, stworzonych przez Audi w ostatnich dwudziestu latach – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego.

- W tym czasie powstało też wiele naszych sportowych i bardzo eleganckich aut pięciodrzwiowych, m.in Audi A5 Sportback czy Audi A7 Sportback. Studyjne Audi TT Sportback concept łączy obie te koncepcje, tworząc w efekcie nowy model potencjalnej rodziny TT – dodaje Hackenberg.

Pięciodrzwiowe Audi TT Sportback concept ma 4,47 m długości, 1,89 m szerokości i 1,38 m wysokości. Rozstaw osi to 2,63 m. Pojazd koncepcyjny jest dłuższy od seryjnego, nowego TT o 29 cm, a rozstaw osi posiada większy o 12 cm. Samochód jest również o 6 cm szerszy, ale za to o 3 cm niższy.

Audi TT Sportback concept fascynuje mocą 400 KM, płynącą za pośrednictwem siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów S tronic do stałego napędu na cztery koła quattro. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Zaawansowane technicznie podwozie i nisko umieszczony punkt ciężkości zapewniają wysoką dynamikę podczas manewrów. Karoseria zbudowana jest z wielu lekkich komponentów z aluminium. Wiązkę światła laserowego, razem z diodowym światłem drogowym, zintegrowano w ramach jednej lampy reflektorowej – ta innowacja czterech pierścieni znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa podczas jazdy w ciemnościach.

W eleganckim wnętrzu modelu studyjnego, na pierwszy plan wysuwa się Audi virtual cockpit, którego 12,3-calowy monitor zastąpił tradycyjne wskaźniki i monitor MMI. Wyświetlane na nim grafiki mają doskonałą jakość, a kierowca może wybrać między kilkoma trybami widoku. Regulator obrotowy terminalu MMI ma powierzchnię reagującą na dotyk, która służy do wprowadzania znaków i podawania komend przy pomocy gestów - podobnie jak to się dzieje w smartfonach. Elementy obsługi klimatyzacji umieszczono w nawiewach.

Duże, wyraziste wloty powietrza to charakterystyczny element stylistyki Audi TT Sportback concept. Otoczone wyraźnie zarysowanymi obramowaniami wloty, sprawiają wrażenie jakby wydzielonych figur geometrycznych, w których umieszczono kratownice o strukturze plastra miodu. Łączy je trzeci, płaski wlot umiejscowiony poniżej osłony Singleframe. Jego kształt wyostrza wygląd pojazdu i równocześnie poprawia aerodynamikę.

Kolejny, typowy dla modeli TT element stylistyczny to zaprojektowane na nowo reflektory z dzielącymi je listwami, tworzącymi jedyny w swoim rodzaju kontur świateł do jazdy w dzień. W światłach drogowych z kolei, zastosowano technikę laserową. Moduł składający się z czterech mocnych diod zamontowany w reflektorze, wytwarza snop światła o zasięgu kilkuset metrów. Światło laserowe, które uaktywnia się powyżej prędkości 60 km/h, uzupełnia światło diodowe. To ogromna korzyść dla kierowcy, poprawiająca znacznie widoczność i bezpieczeństwo. Specjalna kamera rozpoznaje innych uczestników ruchu drogowego i dba o to, aby światła ich nie oślepiały.

Kierowca i pasażerowie Audi TT Sportback concept wsiadają do pojazdu przez drzwi, które wokół szyb nie mają ramek. Wnętrze otula ich niczym sportowy skafander. Bezkompromisowy charakter sportowego Audi TT łączy się tu z funkcjonalnością pięciodrzwiowej limuzyny. Smukłe aplikacje w desce rozdzielczej i w drzwiach oraz długa konsola środkowa przebiegająca przez całą długość wnętrza tylko ten fakt podkreślają. Ręcznie wykonywane przeszycia zdobią całą konsolę, od przodu aż do bagażnika, nadając wnętrzu sportowej elegancji. Także w podsufitce przebiega elegancko zarysowana linia, podkreślająca długość auta. Supersportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są mocno wyprofilowane i regulowane. Z tyłu, na pojedynczych fotelach ze zintegrowanymi zagłówkami jest dość miejsca dla dwóch osób. Między siedzeniami znajdują się praktyczne schowki i wygodny podłokietnik. Oparcia można złożyć, by dzięki temu przewozić w bagażniku duże przedmioty. 

Całość oparto na modułowej platformie MQB która jest wspólna dla wielu pojazdów w koncernie Volkswagen/Audi/Skoda.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!