Audi VR experience i Customer Private Lounge

LeadPhoto Audi VR experience i Customer Private Lounge
Świat samochodów zmienia się dynamicznie, a wraz z nim potrzeby i oczekiwania, jakie ludzie mają wobec kupna samochodu klasy premium. Dziewięciu na dziesięciu klientów chcących kupić dziś nowe auto, najpierw zasięga o nim informacji w internecie. Wielu z nich chce przy tym samodzielnie poznać każdy detal. W tym celu klienci korzystają z oferty producentów online, z forów czy mediów społecznościowych, wykorzystując w ten sposób – często nieświadomie – zalety inteligencji rozproszonej.
Content

Wizytę w salonie sprzedaży poprzedza dziś często intensywne poszukiwanie informacji. Dlatego klienci mają wobec rozmów z ekspertami znacznie wyższe oczekiwania dotyczące dokonywania porównań i indywidualnej konfiguracji pojazdu. Na Audi Summit zaprezentowano dwa rozwiązania, które spełniają te oczekiwania, czyli Customer Private Lounge i aplikację VR.

Audi VR experience

Wirtualna rzeczywistość najnowszej generacji pozwala klientowi skonfigurować każdy model Audi całkowicie dowolnie, według swojego upodobania. Klient używa wtedy okularów VR i swoje wymarzone auto widzi bezpośrednio przed sobą, tak jak gdyby rzeczywiście przed nim stał. Dzięki stereoskopowemu, trójwymiarowemu obrazowi i złożonym modelom danych, wrażenie to jest wyjątkowo autentyczne, po najdrobniejsze szczegóły.

Audi VR experience otwiera przed klientem jeszcze inne fascynujące możliwości. Kupujący może zobaczyć swój pojazd w różnych sceneriach, wirtualnie „zanurzyć się“ w określonych partiach samochodu, eksplorować jego konstrukcję techniczną, czy być świadkiem wyjątkowych momentów w historii marki Audi.

Szczególnie dużo pracy włożono tu w jakość prezentacji i obrazu bazujących na technice „Game-Engine“. Rozwiązanie to opracowano we współpracy ze specjalistyczną, brytyjską firmą Zerolight i zoptymalizowano na potrzeby wirtualnej rzeczywistości. Zapewnia ono niezmiennie wysoką jakość wizualną i niespotykaną gdzie indziej płynność obrazu. Game-Engine w okularach VR płynnie (90 klatek na sekundę) i z dużą prędkością (czas reakcji – mniej niż 20 milisekund), stereoskopowo odtwarza złożone modele danych samochodów.

Jako pierwszy na świecie koncern motoryzacyjny, Audi wdraża zaawansowany system VR w swej sieci handlowej, oferując w ten sposób klientom ogromną wartość dodaną przy podejmowaniu decyzji o kupnie samochodu. System ten jest w pełni zintegrowany z informatycznym środowiskiem Audi i systematycznie aktualizowany online, zgodnie z aktualizacją gamy produktów. Salony sprzedaży Audi wyposażone będą w okulary VR przygotowane przez długoletniego partnera w wielu projektach, firmę Oculus. Dzięki nim, gość salonu będzie mógł „doświadczyć“ swojego przyszłego Audi, poruszając się w wirtualnej rzeczywistości, a jednocześnie siedząc na wygodnej kanapie.

Na specjalne okazje, takie jak eventy Audi czy targi, cztery pierścienie przygotowały poszerzoną ofertę doznań VR. W takich wypadkach, goście zakładają okulary VR firmy HTC, i stojąc, mogą na powierzchni o wymiarach 5 × 5 m swobodnie poruszać się wokół pojazdu, usiąść na wirtualnym miejscu kierowcy lub przedniego pasażera i dokładnie obejrzeć wszystkie detale we wnętrzu samochodu. Ten najnowszy stopień rozbudowy systemu daje bardzo naturalistyczne wrażenia z takiej wirtualnej wycieczki.

Audi Customer Private Lounge

Klienci Audi, jako awangarda wyznaczająca trendy cyfrowego świata, mają wysokie oczekiwania wobec sposobu prezentowania marki. Zwłaszcza wtedy, gdy w showroomie chcą indywidualnie poznać swoje nowe Audi i doświadczyć go wszystkimi zmysłami. Oczekiwania te spełnia koncepcja „Audi Customer Private Lounge”, którą marka premium pierwotnie stworzyła dla swych salonów sprzedaży Audi City. W osobnym, w pełni cyfrowym pomieszczeniu, klient może skonfigurować swoje wymarzone auto, tworząc niemal rzeczywisty model wirtualny i dopasować je do swoich indywidualnych życzeń. Koncepcja ta łączy zatem innowacyjność z wiedzą i doświadczeniem czterech pierścieni oraz z wyjątkową, zindywidualizowaną atmosferą salonu sprzedaży marki.

Koncern Audi AG opracował tę koncepcję we współpracy ze swoimi partnerami z branży IT. Doradca klienta Audi ma tu po raz pierwszy możliwości zaprezentowania całego bogactwa gamy modelowej Audi ze wszystkimi rozwiązaniami technicznymi i wersjami wyposażenia oraz pokazania wszystkich szczegółów wraz z wyczerpującym objaśnieniem. Salon jest wyposażony w wiele cyfrowych urządzeń stworzonych specjalnie na jego potrzeby. Supernowoczesnym systemem steruje się za pomocą tabletu, a doradca wspiera klienta, gdy ten konfiguruje samochód swoich marzeń.

Jednym ruchem palca zindywidualizowany model Audi może zostać przeniesiony do Audi VR experience, a wtedy jest gotów, by klient dokonał oceny jego najdrobniejszych detali, aż po szwy na skórzanych siedzeniach i wachlarz technik oświetlenia Audi.

Customer Private Lounge, to pomieszczenie pozwalające na dogłębne i ekskluzywne zapoznanie się z marką Audi. Można w nim również w spokoju przeprowadzić osobistą rozmowę z doradcą.  

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!