Audi wygrywa na otwarciu sezonu w USA

LeadPhoto Audi wygrywa na otwarciu sezonu w USA
Podczas inauguracji sezonu IMSA na torze Daytona, na starcie po raz pierwszy stanęły Audi R8 LMS i Audi RS 3 LMS w wersjach GTD i GT4. Natomiast w klasie TCR serii IMSA Continental Tire SportsCar Challenge, Audi RS 3 LMS zajęły cztery pierwsze miejsca.
Content

Na słynnym owalnym torze Daytona linię mety jako pierwsza minęła amerykańska załoga Britt Casey Jr./Tom Long, za kierownicą Audi RS 3 LMS teamu Compass Racing. Tuż za nimi, ze stratą zaledwie 1,955 sekundy, byli ich koledzy z zespołu Rodrigo Sales i Kuno Wittmer. Na pozycji trzeciej, o 0,079 sekundy później, na mecie zjawiło się trzecie Audi RS 3 LMS, teamu Murillo Racing, którego kierowcami byli Matt Fassnacht i Justin Piscitell. Kompletu dopełniło czwarte Audi RS 3 LMS, zespołu eEuroparts.com Racing z Lee Carpentierem i Kieronem O’Rourke za sterami. Na starcie wyścigu w klasie Grand Sport po raz pierwszy stanęły cztery Audi R8 LMS GT4. Na miejscu osiemnastym uplasowała się najlepsza z drużyn Audi, polsko-amerykański kobiecy duet Gosia Rdest/Ashley Freiberg, jadący w barwach teamu GMG Racing. 

Przesyłam szczere gratulacje wszystkim teamom Audi, które w klasie TCR zajęły cztery pierwsze miejsca – powiedział Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. To był bardzo mocny początek amerykańskiego sezonu wyścigów. Ameryka nigdy wcześniej nie widziała takiego zestawienia. Teraz ambitnie spoglądamy w przyszłość, licząc na dalsze zwycięstwa w różnych klasach.

WeatherTech SportsCar Championship
Podczas gdy samochody klas GT4 i TCR zmagały się z przeciwnikami w serii IMSA Continental Tire SportsCar Challenge, dwa kolejne Audi R8 LMS walczyły o trzecie zwycięstwo w klasie GTD w wyścigu 24-godzinnym serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Niemiecki team Montaplast by Land-Motorsport w składzie Kelvin van der Linde/Sheldon van der Linde/Christopher Mies/Jeffrey Schmidt, w pierwszych dziewięciu godzinach zmagań wielokrotnie wychodził na prowadzenie. Później niestety na team nałożono karę 5 minut postoju, ponieważ załoga naruszyła przepisy podczas tankowania. Kara została przez team przyjęta i wykonana. Dodatkowo w nocy mechanicy musieli wymieniać uszkodzone skrzydło spojlera. W wyniku tej naprawy, Audi z numerem 29 straciło cztery okrążenia. Do końca wyścigu nie udało się nadrobić straty i zespół znalazł się ostatecznie na siódmej pozycji. W roku 2016 jadący Audi amerykański team Magnus Racing w składzie Andrew Davis/Andy Lally/John Potter/Markus Winkelhock, zakończył ten wyścig na miejscu szóstym. 
W tym sezonie, aż do października, Audi czeka jeszcze jedenaście imprez w serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship, a kolejnych dziewięć rozpisanych jest w kalendarzu serii IMSA Continental Tire SportsCar Challenge. Wyścigowe Audi klas GT3, GT4 i TCR reprezentować będą Audi Sport customer racing również w innej dużej amerykańskiej serii wyścigowej - Pirelli World Challenge. Tam zaplanowano dziesięć imprez wyścigowych, rozgrywanych od marca do września, w których o zwycięstwa walczyć będą trzy Audi w klasie GT3. W klasie TCR tej samej serii, Audi bronić będzie tytułu zdobytego w ubiegłym sezonie. 
Natomiast już w przyszłym tygodniu, osiem Audi R8 LMS stanie na starcie 12-godzinnego wyścigu w Bathurst w Australii. 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!