Audi.Przewaga.2025

LeadPhoto Audi.Przewaga.2025
W drodze ku przekształceniu w cyfrowy koncern samochodowy segmentu premium, Audi przechodzi największą transformację w całej swej dotychczasowej historii. Marka będzie teraz prowadzić działalność w cyfrowy i zrównoważony środowiskowo sposób, ale też na nowo definiuje miejską mobilność.
Content

Czwarta Rewolucja Przemysłowa jest gwałtowna. Zdefiniowanie się na nowo jest obowiązkiem każdego gracza na rynku. W przeciwnym razie istnieje niebezpieczeństwo pozostania w tyle i to nie tylko za tymi, którzy właśnie weszli na rynek mobilności z zupełnie nowym podejściem, nowymi usługami i nowymi pomysłami.

W Barcelonie można było na własne oczy zobaczyć, że Audi podejmuje się tego wyzwania. Dokładnie odpowiada ono bowiem istocie przedsiębiorstwa i naturze jego pracowników. Przewaga tkwi w genach Audi – wyraża postawę przedsiębiorstwa, z jaką od zawsze prowadzi ono swe działania. Dzięki niej, Audi chce również w przyszłości oferować klientowi dopasowane, dające mu przewagę rozwiązania.

Napęd quattro, lekka konstrukcja, TFSI… to klasyczne dowody na tę, już niemal przysłowiową „przewagę dzięki technice“. Premierowy model pokazany w Barcelonie – nowe Audi A8 – po raz kolejny wyznacza nowe standardy na tych polach. Że przewaga oznacza o wiele więcej niż technikę, udowadnia też szereg innowacyjnych rozwiązań zastosowanych w tym modelu.

Audi, niczym młody start-up, szybko i niekonwencjonalnie podbija nowe dziedziny biznesu, wprowadza nowe sposoby produkcji i zmienia oblicze mobilności w przestrzeni miejskiej. Przewaga, jako obietnica, jest przy tym nierozerwalnie związana z przeświadczeniem, że nie należy zadowalać się statusami quo, lecz trzeba je kwestionować, by w ten sposób znajdować lepsze rozwiązania. Dla Audi, przewaga oznacza więcej niż tylko bycie pionierem – przewaga to symbol ambicji, by dać klientowi więcej swobody.

Strategia ta ma trzy najważniejsze punkty. Audi.Przewaga.2025: Zawsze cyfrowa, zrównoważona i miejska.

Cyfrowa

Nowa, cyfrowa era już trwa. Jedno naciśnięcie klawisza daje nam do dyspozycji miliardy danych pozyskanych z internetu. Inteligentne algorytmy, samouczące się maszyny i sztuczna inteligencja mogą same przetwarzać duże ilości danych (Big Data) i generować dla klienta nowy wymiar wartości dodanej.

Dzięki instrumentom wirtualnej rzeczywistości, może on według własnego życzenia, interaktywnie skonfigurować samochód. Zgodnie z mottem „Audi, kiedy chcę i gdzie chcę”. Do roku 2020, na 15 rynkach, producent poszerzy indywidualną mobilność o dostępne na żądanie rozwiązania segmentu premium. Nowa platforma cyfrowa ma oferować podróżującym samochodem marki Audi informacje, rozrywkę i dodatkowe wartości.

Skomunikowane będą też w przyszłości zakłady produkcyjne. Inteligentna fabryka, w cyfrowy sposób zsynchronizuje etapy produkcji. Modułowe procedury produkcyjne, sztuczna inteligencja i współpraca człowiek-robot, uczynią produkcję samochodów bardziej elastyczną i oszczędną pod względem zużycia zasobów.

Zrównoważona

Środowiska wyznaczające trendy postmodernizmu i społeczna klasa wyższa żyjąca według liberalnych założeń, są przekonane, co do zrównoważonego stylu życia. To kluczowa grupa docelowa Audi. Za nimi właśnie podążą w kolejnych latach inni. Audi jest świadome swych obowiązków, jakie ma w takim, ukształtowanym przez środowiskową równowagę społeczeństwie.

W całym łańcuchu wytwarzania wartości, powstają coraz to nowe zielone innowacje i zdobycze technologiczne, które można wdrożyć w proces ochrony środowiska i klimatu. Fundacja Audi na rzecz środowiska wyszukuje takie zielone innowacje i angażuje się w ich implementację.

W wyścigu o przyszłość, siłą napędową Audi jest mobilność elektryczna. Do roku 2020 pojawią się trzy nowe, w pełni elektryczne modele, doskonałe pod względem stylistyki i wydajności. Zgodnie z mottem „czyste samochody z czystych fabryk” Audi podejmuje wysiłki, by produkcja modelu Audi e-tron w Brukseli była neutralna pod względem emisji CO2. Także w świecie silników spalinowych, Audi koncentruje się na mobilności neutralnej pod względem emisji CO2. Syntetyczne paliwa, hybrydy typu plug-in, mild hybrid, aerodynamika i lekka konstrukcja, zwiększają wydajność kluczowych serii produkcyjnych.

Miejska

Przewaga wymaga szerokiego spojrzenia. Dlatego Audi kształtuje także dalszą przyszłość. Badacze trendów i styliści z Audi Innovation Research – komórki Audi prowadzącej badania w dziedzinie innowacji – w metropoliach całego świata testują scenariusze na przyszłość i już teraz tworzą na ich podstawie kolejne generacje produktów i usług. Usługi związane z mobilnością, takie jak Audi na żądanie (Audi on demand), stanowią dowód ogromnych ambicji marki względem mobilności klasy premium.

Przewaga w kontekście miejskim oznacza umiejętność zrozumienia logiki środowiska życia w mieście i tworzenia wspólnie z nim inteligentnych rozwiązań. Dzięki takim rozwiązaniom technicznym jak automatyczna jazda, automatyczne parkowanie czy skomunikowana infrastruktura miejska, Audi aktywnie rozwija miejską mobilność. Nowe aplikacje na smartfony, takie jak Audi App, są dla mobilnych ludzi zindywidualizowanymi, ale też kompleksowymi narzędziami pomocy w różnych sytuacjach.

Audi.Przewaga. Strategia ta sięga swoimi ambicjami znacznie dalej niż do roku 2025 i przenosi całe przedsiębiorstwo i jego osiągnięcia na zupełnie nowy poziom. Inwestycje w każde z trzech strategicznych pól, pozytywnie oddziałują również na pozostałe dziedziny. Cyfryzacja jest przy tym często kluczem do osiągnięcia doskonalszej równowagi środowiskowej i lepszych rozwiązań miejskich.

Przykład: 40 procent ruchu, który, na co dzień obserwujemy w miastach, to samochody poszukujące miejsca do parkowania. Audi wiąże ze sobą informacje o przepływie ruchu ulicznego z danymi, które anonimowo można pozyskać z czujników innych samochodów za pośrednictwem systemu cyfrowych map HERE. W efekcie, już wkrótce, samochód dokładnie poprowadzi nas do celu, tj. do wolnego miejsca postojowego. Ruch generowany na skutek poszukiwań miejsca parkingowego zostanie praktycznie zniwelowany, a co za tym idzie zmniejszą się korki. Audi AG posiada udziały w spółce HERE już od roku 2016. Inwestycja w indeksowanie rzeczywistości w czasie rzeczywistym, to ewidentna wartość dla wszystkich ludzi funkcjonujących w mieście, ponieważ zmniejsza zbędny ruch pojazdów. To znaczący wkład Audi w zrównoważony rozwój.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!