„AUTO BILD Design Award 2013” dla Mazdy6

LeadPhoto „AUTO BILD Design Award 2013” dla Mazdy6
Głosy czytelników magazynu AUTO BILD nie pozostawiają wątpliwości - modelem o najbardziej atrakcyjnej stylizacji w kategorii samochodów „średniej i dużej wielkości” została nowa Mazda6. Około 200 tys. czytelników magazynu AUTO BILD z piętnastu krajów Europy wybrało najładniejsze samochody z różnych segmentów. Mazda6, która uzyskała 23,1% wszystkich głosów, wyprzedziła Maserati Quattroporte (19,1%) i Mercedesa klasy E (13,1%) i zdobyła nagrodę „AUTO BILD Design Award 2013”.
Content

Samochód japońskiego producenta zdobywa zwycięski tytuł w Europie po raz drugi z rzędu – w ubiegłym roku Mazda CX-5 wygrała plebiscyt w kategorii pojazdów typu SUV, Van i AWD. Podobnie jak Mazda6, model CX-5 wyróżnia się motywem stylizacji „KODO: Dusza Ruchu”, który stanowi połączenie ruchu z pięknem i siłą natury. Najlepszym dowodem na powszechne uznanie dla tej koncepcji jest prestiżowa międzynarodowa nagroda za wzornictwo „red dot design award 2013”.

Styl nowej Mazdy6 to KODO w czystej postaci. Zarówno wersja Sedan, jak i Sport Kombi łączą w sobie design i funkcjonalność. Sylwetkę modelu charakteryzują cofnięta kabina pasażerska oraz wydatne nadkola osłaniające szerokie opony, dostępne w rozmiarach do 19 cali. Przód samochodu zdobi nowa osłona chłodnicy Mazdy oraz dynamiczne elementy świateł do jazdy dziennej, które po raz pierwszy zostały wyposażone w diody LED. Tylne lampy samochodu w kształcie skrzydeł nawiązują stylem do przednich reflektorów.

Wprowadzenie innowacyjnych technologii SKYACTIV, dzięki którym Mazda6 uzyskuje doskonałe poziomy zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń, jest najnowszym krokiem Mazdy na drodze realizacji programu pojazdów przyjaznych dla środowiska „Odpowiedzialny Zoom-Zoom”. Zużycie paliwa Mazdy6 Sport Kombi, która ma długość 4,87 m i jest wyposażona w silnik Diesla SKYACTIV-D o pojemności 2,2 l i parametrach 110 kW/150 KM* z systemem odzyskiwania energii podczas hamowania i-ELOOP, wynosi jedyne 3,9 l/100 km (cykl mieszany). Przekłada się to na jedną z najniższych emisji CO2 w segmencie – 104 g/km. Ten silnik Diesla o niezwykle niskim stopniu sprężania (jedynie 14:1) dostępny jest także w wersji 129 kW/175 KM.

Nowością wprowadzoną wraz z Mazdą6 jest 2,5-litrowy silnik benzynowy SKYACTIV-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa, osiągający moc 141 kW/192 KM*. Dodatkowo model może zostać wyposażony w 2-litrowy silnik benzynowy SKYACTIV-G o wysokim stopniu sprężania w wariantach 107 kW/145 KM i 121 kW/165 KM. Wszystkie te jednostki łączą płynność rozwijania wyższych prędkości z niskim zużyciem paliwa. Przykładowo, silnik o pojemności 2,0 l i mocy 107kW/145 KM potrzebuje zaledwie 5,5 litra benzyny na 100 km (cykl mieszany) i emituje 129 g/km CO2.

Mazda6 zdobyła również nagrodę Red Dot Design, o czym także można przeczytać na naszym portalu: TUTAJ.

Źródło: Mazda

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!