Autonomiczny Mercedes S 500

LeadPhoto Autonomiczny Mercedes S 500
Klasa S 500 INTELLIGENT DRIVE to przyszłość, ale namacalna już teraz. Pierwsze auto, które potrafi poruszać się po publicznych drogach bez kierowcy.
Content

Samochód który sam się porusza w gęstym ruchu miejskim czy na szybkich autostradach to do niedawna jeszcze wytwór fantazji możliwy do spotkania tylko w książkach s-f. Mercedes udowadnia, że już dziś możliwa jest realizacja tych marzeń.

Aby zaprezentować możliwości tego rozwiązania zdecydowano się udać w historyczną trasę śladami Berthy Benz. W sierpniu 1888 roku Bertha Benz udała się w sławną podróż automobilem z Mannheim do Pforzheim. Tym samym żona Carla Benza udowodniła przydatność opatentowanego przez męża pojazdu w codziennym użytkowaniu i utorowała drogę do popularności samochodów na światową skalę. Dokładnie 125 lat później Mercedes-Benz dokonał nie mniej spektakularnego osiągnięcia, i to na tej samej trasie. Opracowana na bazie nowej Klasy S limuzyna badawcza S 500 INTELLIGENT DRIVE autonomicznie, czyli bez udziału kierowcy, pokonała liczący około 100 km dystans dzielący Mannheim i Pforzheim. W przeciwieństwie do Berthy Benz nie miała jednak "całej drogi tylko dla siebie", ale musiała zmagać się ze złożonymi sytuacjami drogowymi. Aby jednak nie dopuścić do sytuacji zagrożenia wewnątrz znajdowała się osoba, która w razie nagłej sytuacji mogła przejąć kontrolę nad autem.

- Ta Klasa S wskazuje cel i możliwości technologii "Intelligent Drive" - mówi dr Dieter Zetsche, prezes Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars. - Oczywiście, znacznie łatwiej byłoby pokonać odcinek autostrady niż trasę z Mannheim do Pforzheim. Przy tym wyborze towarzyszyła nam jednak szczególna motywacja - mogliśmy autonomicznie przejechać tę samą drogę, którą przed 125 laty wybrała Bertha Benz.

Pojazd badawczy Mercedes-Benz S 500 INTELLIGENT DRIVE został wyposażony w czujniki bazujące na elementach produkowanych seryjnie. W oparciu o dalszy etap rozwoju rozwiązań znanych już z nowej Klasy S projektanci zaopatrzyli technologię w funkcję rozpoznawania lokalizacji samochodu i jego otoczenia. Z pomocą wysoce zautomatyzowanego pilota "Route Pilot" mógł on samodzielnie pokonywać trasę w gęstym ruchu miejskim oraz pozamiejskim.

- Pojazdy autonomiczne to dla nas istotny krok na drodze do eliminacji wypadków - mówi Zetsche. - Ich wprowadzenie pozwoli na podniesienie poziomu komfortu i bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu.

Mercedes zapowiada wprowadzenie do produkcji elementów tego systemu w ciągu najbliższych 10 lat. Niewątpliwa korzyść dla kierowcy to możliwość odpoczynku w czasie jazdy, oraz oddania się czynnościom niezwiązanym z prowadzeniem pojazdu.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!