Badania Audi w dziedzinie innowacji

LeadPhoto Badania Audi  w dziedzinie innowacji
Przyszłość zaczyna się w głowie: w postaci wizji, życzeń i pragnień. Po nich przychodzą decyzje i inwestycje. Kto wyczuje pragnienia i wartości, które będą ważne w dalszej przyszłości, ten już dziś może zainwestować w przewagę. AIR - Audi Innovation Research – badania Audi w dziedzinie innowacji, są tego najlepszym przykładem.
Content

Audi jest żądne wiedzy. Przedsiębiorstwo nieustannie poszukuje rozwiązań, które poruszają ludzi na całym globie, tam, gdzie wymyśla się przyszłość i nią się żyje. W ramach AIR, trzy zespoły badaczy trendów i innowacji z Ingolstadt, Pekinu i San Francisco, analizują idee inicjatorów zmian społecznych i poszukują ich implikacji dla marki Audi. Trzy zespoły, to element globalnej sieci działań Audi AG na rzecz innowacji.

Wiedza zdobyta dzięki pracy AIR, to siła napędowa czterech pierścieni. Daje impuls do ewaluacji strategii marki i dostarcza odpowiedzi na pytania badawcze specjalistycznych działów koncernu. Kluczowym tematem opracowywanym przez AIR w ostatnim czasie, jest cyfryzacja z punktu widzenia klienta. Wiedza i odkrycia AIR umożliwiają również rozpoznanie kluczowych rynków strategicznych i wskazują na nieodkryty jeszcze potencjał biznesowy. AIR przekazuje też otwarte pytania, czy życzenia klientów, wprost do centrali Audi AG.

Wymiana wiedzy wzbogaca, zwłaszcza gdy odbywa się bez zbędnych opóźnień. Podczas SHAIRE, eventu organizowanego dla pracowników Audi, zespoły AIR dzielą się swoimi najnowszymi odkryciami. To doskonałe miejsce do dyskusji, ale też do poznania stylu życia ludzi w innych zakątkach świata.

Otwartość, regularna wymiana wiedzy i praca zespołowa, to podstawowe zasady działania AIR. Dzięki nim powstała globalna sieć kreatywnych ludzi, którzy wspólnie z AIR udoskonalają koncepcje, testują prototypy, czy po prostu tworzą nowe idee. Ludzie ci, jako odbiorcy trendów, inspirują pracę AIR i inicjują innowacje.

U podstaw AIR leży też założenie, że każde biuro odgrywa w procesach swoją określoną rolę. Biuro w Pekinie koncentruje się na środowisku życia klientów. Audi jest tam obecne już ponad 25 lat. W tym czasie Chiny przeszły olbrzymie zmiany, zmieniły się też potrzeby klientów. Obecnie, Państwo Środka to trendsetter wyznaczający kierunki w wielu dziedzinach. Chiny świadomie i intensywnie wykorzystują swój ogromny potencjał w zakresie innowacji. Duża otwartość Chińczyków owocuje ponadto tym, że nowe idee, technologie i trendy są przez nich szybko przyjmowane i rozprzestrzeniają się tu „lotem błyskawicy“. W przyszłości, wiele nowych trendów narodzi się z pewnością w Chinach i dopiero później zostaną one zaadaptowane przez świat zachodni.

Amerykańskie biuro z kolei, skupia się na obserwowaniu innowacji i tworzeniu partnerskich relacji z klientami. Silicon Valley, to kuźnia nowych idei i magnes dla posiadających wizje założycieli start-upów. Moc cyfryzacji zapoczątkowała tu nową erę. Z pozbawiającą tchu prędkością wdrażania innowacji, cyfryzacja stawia na głowie klasyczne modele biznesowe i całe branże. Tworzy nowe gałęzie przemysłu i kwestionuje uznane koncepcje. Swoje olbrzymie piętno wywarła już w sektorze mediów, handlu i usług. Teraz wkracza do przemysłu motoryzacyjnego i stawia wyzwania wielkim graczom tej branży. Hasło „zostań wielki, albo wracaj do domu” dotyczy każdej innowacji, która przekształci się tu w model biznesowy.

W Ingolstadt bije serce AIR. Poza prowadzeniem badań nad użytkownikami, tutejsze biuro koordynuje działalność AIR. Bliskość głównej siedziby zapewnia szybką wymianę myśli i skrócenie dróg decyzyjnych. Pytania są tu natychmiast kierowane do właściwych komórek, a wyniki szybko propagowane. W obu kierunkach, ponieważ AIR pracuje nie tylko nad pulsem globalnych trendsetterów. Synchronizuje też ten puls z bogactwem innowacyjnych pomysłów, które mogą wypływać z cyfrowego koncernu motoryzacyjnego segmentu premium - Audi.

W Audi, produkty i usługi miejskiej mobilności już dziś dostosowywane są do trendów przyszłości. Dla przykładu: do roku 2020, na całym świecie rozpoczną się trzy pilotażowe projekty w zakresie autonomicznej jazdy i autonomicznego parkowania oraz skrojonych na miarę koncepcji mobilności i zintegrowanego zarządzania ruchem skomunikowanych systemów ulicznej sygnalizacji świetlnej.

Projekty te w znacznym stopniu opierają się na wiedzy płynącej z Audi Innovation Research. Bo trend, to nasz przyjaciel.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!