Biosyntetyczna guma w samochodach

LeadPhoto Biosyntetyczna guma w samochodach
Japoński koncern Toyota jest pierwszym na świecie producentem samochodów, wykorzystującym nowo opracowany rodzaj gumy - biohydrynę. W maju pierwsze samochody japońskiego producenta otrzymają wykonane z nowego tworzywa przewody układu wspomagania i wężyki czujników podciśnienia. Do końca tego roku, wykonane z wykorzystaniem nowego tworzywa elementy, zostaną wprowadzone do wszystkich samochodów Toyoty, produkowanych w Japonii.
Content

Potentat z Kraju Kwitnącej Wiśni szuka nowych rozwiązań, które zmniejszą wpływ motoryzacji na środowisko i ograniczą nasze uzależnienie od ropy i gazu. Japońska firma jest największym na świecie innowatorem w dziedzinie alternatywnych napędów, koncentrując wysiłki na rozwijaniu napędu hybrydowego i wodorowych ogniw paliwowych. Na całym świecie firma przestawia się na odnawialne źródła energii i coraz wydajniejsze technologie. Naturalną konsekwencją jest wykorzystywanie ekologicznych materiałów, które pozwolą ograniczyć zużycie paliw kopalnych.

Guma z biomasy
Guma biohydrynowa, wynaleziona przez Toyotę we współpracy z Zeon Corporation i Sumitomo Riko Co., Ltd., powstaje przy użyciu epichlorohydryny pochodzenia roślinnego - zamiast podobnej substancji uzyskiwanej z ropy, która obecnie jest powszechnie stosowana w branży motoryzacyjnej. Rośliny w czasie wzrostu zużywają dwutlenek węgla, dlatego wykorzystanie biomasy w tworzywach sztucznych powoduje obniżenie wpływu ich produkcji i utylizacji na środowisko. W przypadku nowych przewodów gumowych Toyoty, ich ślad węglowy będzie niższy o 20 proc. w porównaniu do wężyków wytwarzanych z ropy.

Wyższa jakość
W produkcji gumy biohydrynowej stosuje się zaawansowane metody łączenia substancji pochodzenia roślinnego i naftowego na poziomie molekularnym. Dzięki temu nowy materiał spełnia najwyższe standardy pod względem odporności na oleje, wysoką temperaturę i starzenie się, obowiązujące producentów elementów układu napędowego i kierowniczego samochodów. Guma biohydrynowa nie ustępuje konwencjonalnemu syntetykowi również pod względem jakości i możliwości masowej produkcji. Dlatego niedługo Toyota wprowadzi nowy materiał do produkcji także innych elementów gumowych, np. przewodów hamulcowych czy paliwowych.

Toyota Environmental Challenge 2050
Wykorzystanie gumy biohydrynowej w samochodach to krok do realizacji planu Environmental Challenge 2050. W październiku 2015 roku Toyota ogłosiła, że w ciągu następnych 35 lat zredukuje emisję dwutlenku węgla związaną z całą działalnością firmy niemal do zera. Oznacza to masową produkcję samochodów bezemisyjnych oraz taką organizację produkcji, administracji i logistyki firmy, a także wykorzystywanych przez koncern źródeł energii, aby radykalnie zmniejszyć ich wpływ na środowisko.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!