Biznesowy Atleta - kampania marketingowa BMW serii 5

LeadPhoto Biznesowy Atleta - kampania marketingowa BMW serii 5
Na kilka tygodni przed zapowiadaną na 11 lutego 2017 roku oficjalną premierą siódmej generacji limuzyny BMW serii 5, działania w zakresie międzynarodowej kampanii informacyjnej wchodzą w decydującą fazę. Punktem kluczowym kampanii jest nowy spot telewizyjny z udziałem amerykańskiego aktora Scotta Eastwooda.
Content

Światowy lider w segmencie: BMW serii 5

Z około 7,9 mln sprzedanych egzemplarzy, limuzyna BMW serii 5 to jeden z kluczowych modeli samochodów BMW. Auta szóstej generacji wybrało ponad 2,1 mln klientów, gwarantując firmie pozycję światowego lidera w klasie wyższej-średniej premium.

Siódma generacja modeli BMW serii 5 ma zachować tę pozycję. Dzięki ulepszonej dynamice jazdy, gamie systemów wspomagających kierowcę, opcjom łączności oraz intuicyjnemu sterowaniu, premierowe auta mają za zadanie wyznaczać nowe standardy w świecie motoryzacji. Funkcje oferowane przez ten model to asystent głosowy, sterowanie gestami i wyświetlacz BMW Head-Up – teraz o powierzchni wyświetlania większej o 70 procent. W połączeniu z usługami BMW Connected i innowacjami, takimi jak asystent parkowania, nowa limuzyna BMW serii 5 ma za zadanie przyciągnięcia klientów z segmentu biznesowego.

Kompleksowa przedpremierowa komunikacja cyfrowa

Obecna kampania trwa już od 2016 roku, kiedy to działania przedsprzedażowe zostały rozpoczęte na ponad 40 rynkach na całym świecie. Przekazywane głównie za pomocą kanałów cyfrowych, komunikaty skupiają się na roli BMW serii 5 w zakresie opcji łączności i digitalizacji. Liczne zapowiedzi systemu BMW Connected przyciągają uwagę, podkreślając zaawansowanie technologiczne nowej generacji modeli BMW z serii 5. Już pierwsze informacje w ramach obecnej kampanii wygenerowały ponad 18 milionów kontaktów na Facebooku i ponad 24 milionów na Instagramie.

Dodatkowym elementem jest powrót serii filmowej „The Hire” (Na wynajem), dostępnej na witrynie BMWFilms.com. Najnowszy odcinek - tego powracającego po 15-letniej przerwie tytułu - to „The Escape” (Wielka Ucieczka), dzieło nominowanego do Oscara reżysera Neilla Blomkampa. Film jest dostępny online i zawiera sceny pościgów z nową limuzyną BMW serii 5 w roli głównej. Za jej kółkiem zasiadł aktor Clive Owen. Najnowsze wideo obejrzało ponad 5,5 miliona fanów na YouTube. Film spotkał się również z ciepłym przyjęciem ze strony prasy, a liczba widzów sięgnęła ponad 125 milionów ludzi na całym świecie.

Serwis BMW Films jest obecny w mediach społecznościowych. Jest on doskonałym przykładem na to, że marketing oparty na autentycznej zawartości może fundamentalnie wesprzeć i rozszerzyć kampanię produktu - wyjaśnia Hildegard Wortmann, Dyrektor ds. Marki BMW.

W tym samym czasie, w świecie rzeczywistym, zamknięte pokazy w salonach sprzedaży w ponad 70 miastach przyciągnęły ponad 70 000 gości, pragnących bezpośrednio poznać wygląd i cechy techniczne nowej biznesowej limuzyny BMW.

BIZNESOWY ATLETA

Kampania informacyjna funkcjonująca pod sloganem BIZNESOWY ATLETA wkracza obecnie w decydującą fazę. Najprościej rzecz ujmując, nowa limuzyna BMW to BIZNESOWY ATLETA. Kampania skupia się na innowacyjności, dynamice, klasie biznes i przyjemności jazdy, podkreślając je w różnym stopniu, w zależności od wymagań różnych rynków na całym świecie.

Kluczowym elementem kampanii jest Scott Eastwood. Ten młody aktor jest fanem marki, a jego ambicja i dynamika oddają ducha nowej limuzyny BMW serii 5.

Współpraca ze Scottem Eastwoodem nie zakończy się na klasycznych spotach telewizyjnych, ale będzie również dotyczyć szerokiej gamy formatów online.

Spoty telewizyjne o długości 30 i 45 sekund podkreślają silny charakter, niezachwiane dążenie do raz obranego celu w życiu. Samochód i jego kierowca podróżują w nieznane, nie tracąc przy tym pogody ducha. Przekaz tych reklam telewizyjnych jest wzmacniany przez informację przedstawiającą model hybrydowy BMW 530e Plug-in Hybrid iPerformance, wyposażony w zaawansowane technologie i charakteryzujący się wyjątkowymi parametrami ekologicznymi.

Główne przesłanie naszej reklamy jest proste: na sukces trzeba zapracować. Nie można spoczywać na laurach, wyjaśnia Hildegard Wortmann, Dyrektor ds. Marki BMW. Te hasła odnoszą się zarówno do nowej limuzyny BMW serii 5, jak i do Scotta Eastwooda. To tylko jeden z powodów, dla których to połączenie tak dobrze się sprawdza.

Scott Eastwood: Od wielu lat jestem fanem marki BMW, co sprawiło, że współpraca z zespołem kreatywnym nad tą kampanią reklamową była dla mnie przyjemnością.

Sfilmowany w Los Angeles i jego okolicach (USA) spot reklamowy został wyreżyserowany przed wielokrotnie nagradzanego filmowca, Alexa Feila.

Współpraca ze Scottem Eastwoodem została rozszerzona o serię dodatkowych filmów krótkometrażowych, w tym o jedno krótkie wideo, stanowiące zabawne wprowadzenie do funkcji zdalnego widoku 3D. Pozostałe zasoby zostaną opublikowane w różnych kanałach dystrybucji online oraz w mediach społecznościowych.

Kampania marketingowa nowej limuzyny BMW serii 5 stanowi również premierę zaktualizowanego wizerunku marki BMW, który ma podkreślać wysoką estetykę, dynamikę i innowacyjną charyzmę nowego modelu. Hasła takie jak „Sukcesu nie odziedziczysz. Musisz na niego zapracować” oraz „Naszym celem są osiągi” podkreślają ambicje i aspiracje nowej limuzyny w klasie biznesowej, podczas gdy innowacje takie jak wyświetlacz dotykowy zostaną przedstawione w dodatkowych filmach wideo.

Kampania zatytułowana „BIZNESOWY ATLETA” zostanie zaadaptowana do użycia w ponad 40 krajach całego świata.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!