BMW dostarczyło 100 tysięcy samochodów elektrycznych

LeadPhoto BMW dostarczyło 100 tysięcy samochodów elektrycznych
W 2017 roku BMW Group dostarczyło klientom na całym świecie ponad 100 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym. To osiągnięcie zostanie uczczone niecodzienną inscenizacją świetlną, która optycznie przekształci centralę firmy, słynny „czterocylindrowiec” na północy Monachium, w baterię.
Content

Od chwili debiutu rynkowego BMW i3 w roku 2013 BMW Group wysłała na ulice 200 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym. To właśnie nasze wczesne zaangażowanie w mobilność elektryczną umożliwiło dzisiejszy sukces. W roku 2025 będziemy oferować 25 modeli z napędem elektrycznym. Mobilność elektryczna jest dla mnie wskaźnikiem naszego sukcesu - powiedział Harald Krüger, prezes zarządu BMW AG.

Elastyczna elektryfikacja we wszystkich seriach
Mobilność elektryczna jest istotnym elementem strategii Number One > Next przyjętej przez BMW Group. Do roku 2025 firma ma oferować na całym świecie 25 całkowicie lub częściowo elektrycznych modeli. Piąta generacja napędów elektrycznych i akumulatorów od 2021 roku pozwoli wyposażyć wszystkie serie modelowe w dowolny napęd dzięki skalowalnym, modułowym zestawom elektrycznym.

Jeszcze w 2011 roku firma zastrzegła już nazwy od BMW i1 do i9, a także od BMW iX1 do iX9. Już w przyszłym roku oferowane będzie BMW i8 Roadster, w roku 2019 elektryczne MINI, w roku 2020 wersja elektryczna BMW X3, a w roku 2021 der BMW iNext, które jako lider technologiczny po razu pierwszy połączy w modelu seryjnym mobilność elektryczną z jazdą autonomiczną i innowacyjnymi możliwościami komunikacji sieciowej we wnętrzu.

BMW Group przyjęła kompleksowe podejście do elektromobilności w 2007 roku, kiedy rozpoczęła projekt i, który stał się prekursorem BMW i. W roku 2013 ruszyła produkcja seryjna w pełni elektrycznego BMW i3.

BMW Group na czele
Raport POLK / IHS pokazuje, że z 21-procentowym udziałem BMW Group jest liderem w zakresie nowych rejestracji pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych w Europie. Zgodnie z tymi danymi w segmencie pojazdów elektrycznych BMW Group ma ponad trzykrotnie większy udział rynkowy niż w przypadku modeli tradycyjnych. Na poziomie światowym niemiecki producent ma dziesięć procent udziału w rynku samochodów elektrycznych.

Modele elektryczne cieszą się dużą popularnością w Europie Zachodniej i w USA, gdzie ich udział w łącznej sprzedaży marki BMW osiągnął już siedem procent. W Skandynawii już co czwarte sprzedane BMW jest zelektryfikowane, a BMW i3 jest tam od roku 2016 najlepiej sprzedającym się modelem BMW. W Niemczech liczba nowych rejestracji w pełni elektrycznych i hybrydowych pojazdów BMW Group przekroczyła w tym roku po raz pierwszy 10 tysięcy.

Uroczyste przekazanie w BMW Welt
Stutysięcznego klienta, 80-letniego mieszkańca Nadrenii Północnej-Westfalii, czekała wyjątkowa niespodzianka. Prezes Harald Krüger przyjął go osobiście i przekazał mu kluczyki do nowego samochodu.

Iluminacja wieżowca BMW widoczna będzie wieczorem 18 grudnia 2017 r. od godz. 20:00 do północy i realizowana jest wspólnie ze stowarzyszeniem kulturalnym Spielmotor München.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!