BMW Group Classic na Techno Classica 2017

LeadPhoto BMW Group Classic na Techno Classica 2017
BMW Group Classic prezentuje innowacyjne pojazdy z lat 1936-1995 – retrospektywa 40 lat BMW serii 7, 30 lat silników dwunastocylindrowych BMW i 30 lat BMW Z1, zapowiedź Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2017.
Content

Na zwiedzających targi Techno Classica 2017 w Essen czeka różnorodny zbiór samochodów, części, produktów i usług z dziedziny samochodów i motocykli historycznych. W dniach od 5 do 9 kwietnia 2017 r. tereny targów w Essen staną się znów miejscem spotkania międzynarodowego środowiska fanów klasycznej motoryzacji. BMW Group Classic zaprezentuje zupełnie nowe perspektywy. Kamienie milowe historii firmy będzie można odkrywać nie tylko w nowym miejscu, ale też za niezwykle ozdobioną fasadą. Będzie można oglądać szczególnie znaczące innowacje z historii modeli i technologii. Historia zaprezentowana zostanie pod hasłem „Nasze DNA: innowacja” na przykładzie dwunastu przełomowych pojazdów z lat 1936-1995. Wspólnie z publicznością BMW Group Classic przypomni 40 lat BMW serii 7 oraz wprowadzenie przed 30 laty w luksusowej limuzynie silnika dwunastocylindrowego.

Ze względu na przebudowę wystawa BMW Group Classic będzie miała w tym roku miejsce w czasowej hali 14 przy Wejściu Wschodnim Targów Essen. Historyczne eksponaty BMW, MINI, Rolls-Royce i BMW Motorrad będzie można odnaleźć już z daleka. Zewnętrzne ściany hali 14 zdobić będą wielkoformatowe motywy, na których widoczny będzie historyczny budynek centrali BMW Group Classic w Monachium.

40 lat luksusowej radości z jazdy pod znakiem serii 7.

Pośród jubileuszy świętowanych w tym roku na Techno Classica będzie 40-lecie BMW serii 7. Do roku 1977 sportowy charakter i luksusowy komfort w programie marki BMW był domeną tzw. „Dużej Serii”. Potem najwyższe modele BMW przejęły nomenklaturę obowiązującą do dziś. Aktualnie cyfra 7 w nazwie modelu oznacza już szóstą generację radości z jazdy, ekskluzywności i innowacyjności najwyższej serii BMW.

Na Techno Classica 2017 przedstawionych zostanie siedem niezwykłych egzemplarzy z historii tej luksusowej limuzyny, w tym stylizowane przez projektanta mody Karla Lagerfelda BMW serii 7 drugiej generacji, samochód z filmu o Jamesie Bondzie „Jutro nie umiera nigdy” z 1997 r., prototyp z silnikiem 16-cylindrowym oraz aktualny najwyższy model tej serii – BMW M760Li xDrive.

Debiut sprzed 30 lat: pierwszy powojenny niemiecki samochód z silnikiem dwunastocylindrowym.

W drugiej generacji BMW serii 7 pod maską pojawiła się wzbudzająca sensację innowacja. BMW 750i wprowadzone w roku 1987 było pierwszym powojennym modelem niemieckiego producenta samochodów z silnikiem dwunastocylindrowym. Jednostka o pojemności 5 l oferowała moc 300 KM i od samego początku fascynowała aksamitną pracą, umacniając czołową pozycję marki w segmencie samochodów luksusowych.

Silnik dwunastocylindrowy jest do dziś wyjątkowy pod względem mocy, kultury pracy i prestiżu. Dokładnie 30 lat od jego debiutu aktualna interpretacja tej jednostki prezentuje się nadzwyczaj sportowo i łączy funkcjonalność w codziennej eksploatacji z nieograniczonym komfortem na długich trasach. W BMW 760Li xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 12,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 294 g/km) generuje z pojemności 6,6 l moc 448 kW / 610 KM i pozwala modelowi BMW M Performance BMW serii 7 przyspieszać do setki w jedyne 3,7 s.

Premiera przed 30 laty: BMW Z1 Roadster.

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) w roku 1987 BMW zaprezentowało nie tylko BMW 750iL z silnikiem dwunastocylindrowym, ale też roadstera BMW Z1. To dwuosobowe auto z silnikiem centralnym, opuszczanymi drzwiami, stalową konstrukcją monocoque i poszyciem z tworzywa sztucznego zaprojektowane zostało przez BMW Technik GmbH. Dla specjalistów z zakresu badań i innowacji technologicznych BMW Z1 miało być projektem pilotażowym nowych konstrukcji i materiałów. Jednocześnie nawiązali do zarzuconej od czasów legendarnego BMW 507 tradycji roadsterów.

Reakcje na premierę BMW Z1 były pełne zachwytu. A pierwsze jazdy próbne potwierdziły wrażenie, jakie robiła stylistyka tego auta: sześciocylindrowy silnik rzędowy o mocy 125 kW / 170 KM, wysokiej jakości zawieszenie oraz idealnie wyważony rozkład masy na osie dały roadsterowi doskonałą zwinność. W latach 1988-1991 wyprodukowano ok. 8000 egzemplarzy BMW Z1; każdy z nich jest dzisiaj pożądanym samochodem kolekcjonerskim.

Jubileusz w sporcie motorowym: czterdzieści lat wspierania młodych talentów.

BMW Group święci okrągły jubileusz również na polu sportów motorowych. BMW 320 zbudowane według regulaminu grupy 5 przypomni na Techno Classica 2017 początki założonego w roku 1977 zespołu BMW Junior Team.

W ten sposób BMW Motorsport GmbH realizowało nowatorską koncepcję wspierania młodych talentów. Juniorami BMW pierwszej generacji był Szwajcar Marc Surer, Niemiec Manfred Winkelhock oraz Amerykanin Eddie Cheever. Również w późniejszych latach wspieranie młodych talentów przez BMW dało początek niejednej karierze w sporcie motorowym. Wśród kierowców, którzy w młodym wieku zdobywali tam swoje pierwsze szlify, są mistrzowie świata Formuły 1 Sebastian Vettel i Nico Rosberg oraz mistrzowie DTM Marco Wittmann i Martin Tomczyk.

W Essen będzie można przypomnieć sobie również najbardziej spektakularne sukcesy marki MINI w sportach motorowych. 50 lat temu fiński kierowca Rauno Aaltonen zdobył za kierownicą klasycznego Mini zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Rajdu Monte Carlo. W roku 1967 Aaltonen brawurowo dojechał swoim Mini Cooper S do mety w Monaco. Po sukcesie w roku 1964 i 1965 ten mały samochód z Wielkiej Brytanii, który zdążył stać się już ulubieńcem publiczności, po raz trzeci z rzędu pokonał konkurencję dysponującą w większości mocniejszymi silnikami.

„Club Stories”: klasyki, ich właściciele i ich historie.

Oprócz tegorocznych jubilatów BMW Group Classic zaprezentuje w Essen również wiele innych niezwykłych pojazdów ze wszystkich epok historii BMW, MINI, Rolls-Royce i BMW Motorrad. Niezwykła mnogość eksponatów jest również zasługą klubów BMW i MINI, które po raz kolejny w istotnym zakresie zaangażowane są w tę wystawę samochodów historycznych.

Ich fascynacja techniką i tradycją, zaangażowanie, z jakim pielęgnują swoje perełki, oraz gotowość do dzielenia się wiedzą specjalistyczną z nowicjuszami w środowisku fanów klasyków sprawia, że członkowie klubów są prawdziwymi ambasadorami reprezentowanych przez siebie marek. Ich pasja odzwierciedla się w ciekawych historiach o poszukiwaniu, odbudowie oraz o jeździe ich cennymi klasykami. Ich opowieści są materiałem dla „Club Stories” opowiadanych na Techno Classica 2017 i tworzących wyjątkowo żywy obraz radości z obcowania z historycznymi pojazdami.

Zapowiedź: BMW Group Classic prezentuje program Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2017.

Wszystkim zgromadzonym w Essen fanom oldtimerów BMW Group Classic oferuje w hali 14 również zapowiedź ważnego wydarzenia w kalendarzu imprez międzynarodowego środowiska miłośników samochodów klasycznych. Również w tym roku Concorso d’Eleganza Villa d’Este przyciągnie nad jezioro Como w północnych Włoszech posiadaczy i fanów szczególnie kosztownych piękności na dwóch i czterech koła . W dniach od 26 do 28 maja 2017 r. park przy Villa d’Este oraz sąsiedniej Villa Erba będą atrakcyjnymi krajobrazowo kulisami dla cieszącego się najdłuższymi tradycjami i najbardziej ekskluzywnego na świecie konkursu piękności historycznych samochodów i motocykli.

W tym roku impreza będzie się odbywać pod hasłem „W 80 dni dookoła świata – podróż po erze rekordów” i przedstawi historię motoryzacji od jej początków po czasy najnowszej historii. Oprócz tego w kategorii samochodów koncepcyjnych i prototypów prezentowana jest również teraźniejszość i przyszłość motoryzacji. Samochody historyczne dopuszczone do konkursu walczą o przychylność międzynarodowego jury i publiczności w ośmiu kategoriach. Klasyczne motocykle w pięciu kategoriach oraz w ramach wystawy specjalnej.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!